Det var en meget overrasket Jørgen Mackeprang, der troede, at han skulle behandle en patient, men i stedet blev mødt af kollegaer, der jublende kunne fortælle, at hans tandklinik har vundet titlen som Årets Elevplads for tandklinikassistenter i Østjylland.

- Jeg vidste intet om, at de havde indstillet vores arbejdsplads til konkurrencen. Jeg er glad og stolt, lød det fra tandlæge Jørgen Mackeprang, da han havde delt knus ud til eleverne og havde sundet sig lidt oven på overraskelsen.

Årets elevplads for tandklinikassistentelever

Tandlæge Jørgen Mackeprang er glad og stolt over, at hans tandklinik har vundet titlen som Årets Elevplads for tandklinikassistenter i Østjylland.

På klinikken Tandlæge Jørgen Mackeprang i Hammel, er der tre elever, der i fællesskab havde indstillet deres arbejdsplads til prisen som Årets Elevplads. I begrundelsen skrev de blandt andet ’Med tre elever og som den eneste hane i hønsegården, bliver tålmodigheden ofte sat på prøve – men alligevel er der altid smil og højt humør fra chefen’.

Årets tandklinikassistentelev er fra Hornslet

Hos tandlægerne Nissen og Jensen i Hornslet blev der også delt krammere ud, da tandklinikassistent Emma Dalsgaard Nielsen blev fejret som Årets Tandklinikassistentelev.

- Det afspejler klinikken, at de har indstillet mig til denne pris, for det er et rigtig godt sted at være. Vi gør rigtig meget ud af det sociale samvær, både med og uden chefer, og vi bakker hinanden op, fortalte Emma Dalsgaard Nielsen.

Hun har tidligere læst til social og sundhedsassistent, men valgte at skifte til tandklinikassistent-uddannelsen.

- Det er så sejt, at blive kåret til årets elev. Det er super fedt, siger hun.

Årets elevplads for tandkliknikassistentelever i Østjylland

Formand Søren Sørensen sammen med årets elev Emma Dalsgaard Nielsen og de øvrige kollegaer hos Tandlægerne Nissen og Jensen i Hornslet.

Emma Dalsgaard Nielsen blev indstillet af den elevansvarlige og de to tandlæger hos Tandlægerne Nissen og Jensen. I begrundelsen lød det bl.a. at ’Hun er smilende og glad, altid i godt humør. Hun er pligtopfyldende, ansvarsfuld, kollegial og udviser stort gåpåmod for at lære nyt’.

Fortjent hyldest

Det er HK Østjylland der står bag kåringen af Årets Tandklinikassistentelev og Årets Elevplads for tandklinikassistenter.

- Der er rigtig mange dygtige elever og rigtig mange arbejdspladser, hvor de er dygtige til at få det bedste frem i deres elever. Det skal vi hylde, for vi har brug for dem. I HK Privat Østjylland vil vi gerne give et skulderklap til dem, der gør en ekstra indsats. Det har de fortjent, siger Søren Sørensen, formand for HK Privat Østjylland.

Han deltog i overrækkelsen af titlen til både Jørgen Mackeprang og Emma Dalsgaard Nielsen.

Sammen med titlen, fik Emma Dalsgaard Nielsen en buket blomster og en Kaj Bojesen figur. Årets Elevplads fik også blomster og en kurv med godter til deling på klinikken.