Drømmer du om mere ansvar, nye opgaver og en højere stilling?

Tør du sige til og fra og gå forrest, når nye initiativer skal iværksættes? Interesserer du dig for dine kollegers trivsel – for deres muligheder og rettigheder og for samarbejdet med ledelsen? Og vil du gå den ekstra mil for et frugtbart arbejdsmiljø?

Så er tillidshvervet måske noget for dig.

Rikke Harvey blev inspireret under to udlandsophold i henholdsvis Tyrkiet og England. Her oplevede hun et arbejdsmarked, hvor overenskomster og arbejdstidsregler ikke fylder så meget. Det fagpolitiske arbejde har givet hende mange muligheder blandt andet et ophold på Genève-Skolen i Schweiz.

Se, hvad tillidshvervet betyder for Rikke:

Bliv klogere på tillidsrepræsentantens rolle og opgaver og se, hvordan tillidshvervet kan være et skridt i din karriereudvikling

Jeg kunne godt tænke mig at blive tillidsvalgt. Hvad gør jeg?

Overvejer du at blive tillidsrepræsentant, så kontakt din lokale HK-afdeling på telefon 7011 4545. Her vil en faglig medarbejder hjælpe dig videre.

Vi klæder tillidsrepræsentanten godt på

- Tillidsrepræsentanten er helt central på en arbejdsplads, og vi vil gerne klæde dig godt på i forhold til at kunne varetage hvervet. Derfor har vi mange tilbud til tillidsrepræsentanten i HK, fortæller Lene Buhl, formand for HK Kommunal MidtVest.

- Overvejer du hvervet som tillidsrepræsentant, vil jeg sige, at det vigtigste er at turde byde ind, være nysgerrig og opsøgende, at være ambassadør for dine kolleger. Vi skal nok klæde dig godt på, fortsætter hun.

Som tillidsvalgt får du adgang til en lang række gratis kurser og uddannelser, som HK stiller til rådighed for dig.

Se alle HK’s kurser og uddannelser til vores tillidsvalgte

Lokalt har HK Kommunal MidtVest i foråret 2019 afviklet en todages konference på Skarrildhus, hvor det har handlet om rollen som TR, og den synlige TR har været omdrejningspunktet: Hvorfor er jeg TR? Hvad vil jeg? Hvordan bliver jeg set og hørt? Hvordan skaber jeg gode relationer?

24. september 2019 sætter HK MidtVest fokus på TRIO-samarbejdet (Leder, AMR og TR), og 4. november 2019 er der TR-temamøde.
Artiklen er opdateret 03. juli 2019

DU ER SIKRET MED OVERENSKOMSTER

Overenskomster (OK) er aftaler om løn- og arbejdsvilkår – og arbejder du på en arbejdsplads med OK, så forhandler vi for dig. Vi arbejder desuden hele tiden for at sikre alle medlemmer en overenskomst. Vi er eksperter på området, og derfor kan du altid få vejledning om, hvilke bestemmelser der gælder for dig. I nogle overenskomster er det muligt, at den enkelte arbejdsgiver og de ansatte kan forhandle lokalt. Hvis det gælder for dig, så vejleder vi dig i, hvordan du bedst gennemfører den slags forhandlinger.