Det er 3F og HK, der sammen med en række andre fagforeninger står bag Jobpatruljen, der har til formål at sikre unge mellem 13 og 18 år en ordentlig start på arbejdsmarkedet.

Hver sommer besøger ca. 250 unge frivillige omkring 10.000 arbejdspladser over hele landet og fortæller om løn, sikkerhed og rettigheder på arbejdspladsen.

I 2018 var Jobpatruljen på sin rundtur i Midt- og Vestjylland på 1449 besøg og talte med 335 unge fritidsjobbere, hvilket var rekord.

Se, hvad Jobpatruljen, der kommer rundt i Midt- og Vestjylland i uge 28 og 29, har fokus på:

Artiklen er opdateret 08. juli 2019

DU FÅR GODE RÅD OG FAGLIG HJÆLP – NÅR DU ER I JOB

Vi er eksperter i dine vilkår på jobbet – for hver arbejdsplads har sin egen kontaktperson og faglige medarbejder hos HK. Hun kender de unikke vilkår, som lige præcis jeres arbejdsplads har. Og så kender hun dit fag. Derfor er du garanteret kompetent og professionel rådgivning, uanset om det handler om løn, stress, arbejdsmiljø eller spørgsmål om overenskomst. Du er altid velkommen til at kontakte dine lokale afdeling for at få råd og vejledning.