Fremtidens HK’er, kurser og uddannelser og inspirerende fortællinger om RPA, chatbots og meget mere. Det er hvad du kan få på HK Kommunals nye side om den digitale fremtid i kommuner og regioner.

Siden samler inspiration, viden og muligheder for dig. Og det er der en god grund til.

- Vi har lavet denne oversigt for at give dig et overblik og indblik i de muligheder, der allerede er udviklet, og som ruster dig til den digitale omstilling. Enten ved at give dig konkrete kompetencer eller ved at få indblik i hvordan du sætter dig selv i spil, lyder det fra Nicoline Lind-Holm Kuhnt, der er uddannnelsespolitisk konsulent i HK Kommunal.

Mange muligheder

Ud over at få inspiration og overblik over den digitale udvikling, så kan man på siden også se forslag til helt konkrete moduler på forskellige uddannelsesniveauer.

- Uddannelsesvejen er mangfoldig og uoverskuelig, mængden af moduler er utallige – så det er et forsøg på at give et tydeligere billede af, hvad vi ser som nødvendige og relevante moduler, hvis man ønsker at være digital kompetent, siger Nicoline Lind-Holm Kuhnt.

- Og så håber vi også, at siden kan bruges som et dialogredskab til mus-samtalen. Man kan jo altid tage idéer og forslag med, så man kan få en snak med sin leder om hvordan de mange muligheder kan bruges i fremtidige funktioner i ens job. Også selvom det ikke er aktuelt lige med det samme, fortæller Nicoline Lind-Holm Kuhnt.

Husk: Du kan også ringe til Karrieretelefonen, hvis du har brug for sparring

BRUG KARRIERETELEFONEN – DEN ER OGSÅ FOR DIG

Vi har et helt hold af karriererådgivere, der sidder klar til at tale med dig – uanset om du ved, hvad du vil eller er lidt i tvivl om, hvor du skal hen i dit arbejdsliv. De lytter til dig og hjælper dig med at komme godt videre. De rådgiver dig om dine muligheder og alt det, du kan gøre for at udvikle dig, blive dygtigere og få styr på dine mål og ambitioner.