Så du din lokale HK-afdeling og din tillidsrepræsentant dele rundstykker ud tirsdag morgen, da du mødte på arbejde? Det gjorde vi, fordi vi gerne vil oplyse om den lønforsikring, som HK Privat netop har sikret alle medlemmer. En lønforsikring, der også dækker dine kollegaer, hvis de er medlem af HK Privat og HK A-kasse inden 1. september.

- Lønforsikringen er et helt unikt tilbud til alle medlemmer af HK Privat. Man kan aldrig vide, hvad der sker på arbejdspladsen, og derfor skaber det stor tryghed at vide, at man kan fastholde en fornuftig indtægt, selv hvis man skulle blive ledig, siger faglig konsulent i HK Nordjylland, Marian Myrup.

HK besøger Eniig og fortæller om billig lønforsikring

Ingen karensperiode

HK har besluttet, at lønforsikringen gælder alle, der er medlem af både fagforening og A-kasse inden 1. september. Nye medlemmer slipper altså for den karensperiode, der normalt gælder ved en lønforsikring.

- Vi håber, at vores medlemmer på Eniig vil fortælle de kollegaer, der endnu ikke er medlem af HK Privat, at de går glip af en meget billig forsikring, der kan skabe stor tryghed. Det tager kun et øjeblik at melde sig ind i HK Privat. Til gengæld bliver man en del af et stort fællesskab, hvor vi står sammen og skaber tryghed for hinanden, siger Marian Myrup.

Tillidsrepræsentanterne hos Eniig bakker op om HK Privats aktion på arbejdspladsen, og bruger i denne uge særligt meget energi på at få oplyst alle om HK’s lønforsikring.

- Vi har kollegaer, der ikke føler sig helt trygge ved den situation, vi står i lige nu på arbejdspladsen. Det er selvfølgelig vigtigt for os alle, at der hver måned kommer den løn, vi har indrettet vores liv efter. Lønforsikringen skaber den tryghed, og derfor oplever vi også en stor interesse fra ikke-medlemmer, siger tillidsrepræsentant Maria Østergaard Nielsen.

HK besøger Eniig og fortæller om billig lønforsikring

Tag din kollega med på fredag

Har du en kollega, der endnu ikke er medlem af HK Privat, så tag vedkommende med hen til HK’s konsulenter, når de igen er på Eniig, Aalborg på fredag. Du finder HK på Lageret fra kl. 12-14, hvor vi deler is ud. Fra kl 12-12.30 holder vi frokostmøde, hvor du og dine kollegaer kan få svar på jeres spørgsmål om lønforsikringen.

Du kan selvfølgelig også altid tage fat i tillidsrepræsentanterne, hvis du har spørgsmål.

Du kan læse meget mere om lønforsikringen her https://www.hk.dk/raadogstoette/hk-loenforsikring. Send gerne linket til de kollegaer, der ikke er medlemmer af HK Privat, men som er interesseret i at få den samme tryghed, som du har med HK’s lønforsikring.