Melanie arbejder til daglig som butiksassistent hos Kvickly i Holstebro men vil gerne lære nyt og videreuddanne sig.

Derfor er hun gået i gang med en lederuddannelse på akademiniveau. Hun mangler ét kursus, så er akademiuddannelsen i hus.

Melanie Christensen

Kurserne har Melanie blandt andet taget gennem SmartLearning.dk, som de otte danske erhvervsakademier står bag.

Det er foregået hjemme foran computeren, også eksamen.

Mød Melanie og hør om hendes erfaringer:

Bliv klogere på digitale karriereveje

Vil du være klogere på Digitale Karriereveje, så kom til arrangement i HK-Huset i Herning 12. november 2019 og få masser af inspiration til at være HK’er i en digital tid.

• Du får konkrete eksempler på, hvordan du som HK’er i høj grad kan bruge din faglighed digitalt. Hør blandt andet fra HK’ere, der som administrative medarbejdere også er robotbyggere.
  • Du får inspiration til forskellige veje, hvor du selv kan få ny viden - både på og udenfor skolebænken. Hør fra nogle, der har prøvet det og fra eksperter på området.
  • Du finder ud af, at man slet ikke behøver være ”kodenørd” for at være digital. Og at du måske allerede er i gang med alt det digitale uden at være klar over det.
  • Digitale Karriereveje handler om, at et langt arbejdsliv bygger på stærke kompetencer, som løbende skal fornys og blive til flere. Med digitale kompetencer står du stærkere til at få de spændende opgaver og job.

Meld dig til her

Der sker en større og større digitalisering og automatisering, som påvirker både din arbejdsplads og din jobfunktion. Du spørger måske dig selv: Følger mine kompetencer med mit job? Er jeg en attraktiv medarbejder i fremtiden?

Tag vores test og bliv klogere

Få overblik over dine muligheder

Du kan få overblik over dine uddannelsesmuligheder og se mulighederne for finansiering og realkompetencevurdering her

Eller book en samtale med HK MidtVests karrierevejleder Hanne Lund-Nielsen

Du kan også ringe til HK’s karrieretelefon

Se også de onlinekurser, HK tilbyder

Artiklen er opdateret 23. august 2019

UDVIKL DINE KOMPETENCER

De fleste job udvikler og ændrer sig. Derfor er det også vigtigt, at du følger med og tager de næste skridt i arbejdslivet. Det hjælper vi dig med, og det er noget af det, vi har allermest fokus på. Vi er eksperter i de mange muligheder, ved hvad der skal til, hvor det foregår – og hvordan du kan finansiere det, hvis det koster penge.