Transportmin.

Den 27. august 2019 udtalte vores formand (Dennis A. Jørgensen) sig til Ekstra bladet, om at de udfordringer som jernbanens kunder har, er med til at få flere til at opgive toget. Han mener at det er politikernes ansvar. Læs artiklen her: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/dennis-koerer-gratis-med-tog-overvejer-bilen/7766993

I dag (den 11. september) mødtes Dennis så med transportminister Benny Engelbrecht, for at give ham et indblik i hvorledes vores medlemmer (som dagligt kæmper for at holde det hele kørende med god kvalitet), oplever jernbanens udfordringer.

“Transportminister Benny Engelbrecht lyttede interesseret til vores input. Han er heldigvis en helt anden type transportminister, end hans forgænger. Jeg har derfor et stort håb om, at der snart vil ske forbedringer på både den korte og lange bane” udtaler formand Dennis Alex Jørgensen.

Transportministeren har igangsat et serviceeftersyn af jernbanen og satser benhårdt på, at få gennemført nogle brede og holdbare forlig på transportområdet, som understøtter den grønne omstilling.

“Det er vigtigt for branchen, at der landes nogle langsigtede løsninger på jernbanens område, så der bliver ro på i virksomhederne til at holde fokus på den daglige drift og kvalitet. Det betyder også at virksomhederne kan holde ro i budgetterne og dermed kan vi undgå de kedelige sparerunder, som desværre er ved at blive dagligdag for os” afslutter formanden.