Robotterne er her allerede, og flere og flere arbejdsområder bliver automatiseret eller digitaliseret. Har du lyst til at fremtidssikre dig og være en aktiv medspiller i den teknologiske udvikling, så har du nu en fantastisk mulighed for at komme på gratis uddannelse i Robotic Process Automation (RPA), chatbots, machine learning og kunstig intelligens. De hold der netop er startet, blev lynhurtigt fyldt op, men nu har vi allerede datoerne klar for forårets kurser.

SKAL DU MED? Find links til tilmeldingen lige her

- Vi har skræddersyet denne uddannelse til HK’erne, fordi vi vil sikre, at vi bliver medspillere og ikke modspillere, når robotterne stille og roligt tager over på de mest rutineprægede områder. Det er en helt unik chance for at tage skeen i egen hånd, arbejde med den digitale udvikling og gøre dig selv til digital forkæmper, siger formand for HK Kommunal, Bodil Otto.

Uddannelse er nøglen til fremtiden

Sidste forår kørte HK Kommunal en række pilotkurser, som blev rost til skyerne af deltagerne. Og hele ni ud af ti vurderede, at de kunne bruge indholdet direkte i deres arbejdsliv. Nogle fik endda nye stillingsbetegnelser, da de hjemme på deres arbejdsplads fik lov at arbejde videre med den case, de havde arbejdet med på uddannelsen.

Og netop den fremtidssikring, der ligger i at være fremme i skoene digitalt, er noget Bodil Otto håber - i endnu højere grad - at kunne udbrede til HK Kommunals medlemmer gennem kurserne.

- På kurset lærer du ikke blot om de nye teknologier. Du bliver uddannet i at se muligheder. Hvilke områder, der giver mening af automatisere og ikke mindst får du gode argumenter, så du kan engagere både din leder og dine kolleger. Hvem ved – måske er det din chance for at få helt nye og interessante opgaver, du aldrig havde forestillet dig? lyder det fra Bodil Otto.

Er du chef/leder, TR/TR-suppleant eller lægesekretær?

OBS. Hvis du er leder eller tillidsrepræsentant kan du tilmelde dig et særskilt forløb. Og hvis du er lægesekretær, bliver der lavet et særligt forløb for dig i starten af 2020. Du skal derfor ikke melde dig til et af de kurser der er på listen.

Find links til de særskilte forløb på vores side om Fremtidens HK'er.