Et postkort og en powerbank er sendt til de nye elever i kommuner og regioner – med venlig hilsen fra HK Kommunals Elevudvalg. Måske har du som TR også fået hilst på nye elever på din arbejdsplads?

Det betyder rigtig meget for eleverne, at de møder tillidsrepræsentanten, så de ved, hvor de kan henvende sig for gode råd og vejledning. Det har også stor betydning for, om de melder sig ind i HK og bliver en del af fællesskabet.

Elevkonference 15.16. november på Christiansminde

Det vil være en stor hjælp, hvis du hjælper med at gøre elever opmærksom på årets konference for administrative kontorelever i kommuner og regioner. Den afvikles 15.16. november 2019 på Christiansminde, og tilmeldingsfristen er 1. november. Jo før, eleverne tilmelder sig, jo bedre mulighed har de for at vælge, hvilken workshop de gerne vil deltage i.

Læs mere om konferencen på www.hk.dk/elevkonference, hvorfra man også kan tilmelde sig, og benyt gerne denne flyer (pdf) til at gøre elever opmærksomme på det gode tilbud.

I umiddelbar forlængelse af elevkonferencen holdes der årsmøde for elevklubber og elevnetværk. Hvis du har en god elevklub eller kender elever, der har mod på at stifte en klub, må du gerne gør dem opmærksom på årsmødet ved hjælp af denne flyer.

Frontløberuddannelse for elever og nyuddannede

Hvis du blandt 2.-årselever eller kolleger, der er færdiguddannede inden for de seneste to år, har spottet HK-medlemmer, der har flair for at gøre en forskel for fællesskabet, må du meget gerne gøre dem opmærksomme på HK’s frontløberuddannelse. Det er det tilbud til unge medlemmer, der tidligere har heddet ”HK’s talentuddannelse”.

Frontløberuddannelsen tager udgangspunkt i temaerne relationer og kommunikation, organisering og systematik samt lederskab og følgeskab, og uddannelsen strækker sig over tre weekendmoduler på Konventum i Helsingør her i starten af 2020:

24.-26. januar

28. februar-1. marts

27.-29. marts

Der er tilmeldingsfrist 25. oktober 2019. Der er lavet en lille flyer, som du kan tage med til en snak med en kandidat til uddannelsen. Den kan hentes her.