Formand for HK Privat Nordjylland, Kirsten Estrup Madsen

HK Privats kongres er nu vel overstået. Vi havde tre gode dage i Kolding. Formanden hedder stadig Simon Tøgern, og han blev genvalgt uden modkandidater. Der var også kun én kandidat, da Anja C. Jensen blev nyvalgt som næstformand.

Men selvfølgelig blev der også snakket meget politik, mål og midler.

Her fra Nordjylland havde vi 3 førstegangs kongresdeltagere på talerstolen - det var bare så flot. Sektorens målprogram for de næste 4 år blev vedtaget.

Og hvem var så med på kongres? De af jer, der deltog på generalforsamlingen i Aalborg i marts måned 2019, vil huske, at der var valg af delegerede til kongressen. Bestyrelsen blev valgt + både førstegangsdeltagere og gengangere. Det var rigtig godt, for ud over at sikre demokratiet, er det for mig også vigtigt, at de delegerede er bredt repræsenteret, og at vi til hver kongres også får medlemmer valgt, som ikke tidligere har deltaget. Det er lige så vigtigt, som at bestyrelsen har en bred repræsentation i det daglige arbejde og afspejler forskellighederne; det gælder geografisk, og store, små og mellemstore virksomheder med og uden overenskomst.

Her kan du se den nordjyske bestyrelse for HK Privat:

Arbejdet fortsætter

Med det vedtagne målprogram går arbejdet nu i gang for bestyrelsen og undertegnede. Helt nøjagtigt sker det, at målprogrammet bliver ”kogt ned” til Privat forbundssektorens handlingsplan, som så igen ”koges ned” til HK Privat Nordjyllands handlingsplan. Bestyrelsen og jeg skal i begyndelsen af november lægge strategien og fastsætte og prioritere målene for afdelingen.

Et ansvarsfuldt arbejde ligger forude for os. Men bemærk, at det er medlemmerne, som er med til at vedtage målprogram og handlingsplaner. Det er nemlig de delegerede valgt til kongressen, og bestyrelsen valgt på HK Privat Nordjyllands generalforsamling.