- Jeg er ikke sikker på, at jeg var taget afsted, hvis ikke mine kolleger valgte at deltage, fortæller Jette, der oprindelig er uddannet mejerist og de sidste to år har arbejdet som laboratorieassistent hos Arla Foods Danmark Protein i Videbæk.

Jette Ravnkilde Sørensen

Det var tillidsrepræsentant Lone Elkjær, der gjorde kollegerne opmærksomme på, at her var et HK-kursus, som de kunne have gavn af at deltage i.

Kurset ”Stress på jobbet” var med Thomas Milsted og foregik på Severin Kursuscenter i Middelfart.

Klogere på stress

Thomas Milsted har i mere end et årti været én af landets mest benyttede foredragsholdere inden for områderne stress, trivsel og arbejdsglæde. Han er tidligere direktør i Center for stress og tidligere generalsekretær i Stressfonden og har skrevet flere bøger om emnet.

- At vi var flere, der var interesserede i foredraget, gjorde det nemmere at komme afsted, og vi fik en rigtig god dag ud af det.

- Det at være sammen med kollegerne på en anden måde end til daglig har givet noget i forhold til samarbejdet. Og foredraget har gjort os klogere på stress, og hvad der udløser det. Vi snakker om emnet og er mere opmærksomme på hinandens velbefindende, og om vi eksempelvis får holdt de pauser, vi skal, fortæller Jette.

Lokalt tilbud på vej med HK

HK-Klubben har nu med hjælp fra HK MidtVest og HK’s kursusafdeling fået et arrangement om mindfulness op at stå som et lokalt tilbud hos Arla Foods Danmark Protein i Videbæk.

Der er tale om et gå-hjem-møde efter arbejdstid, hvor HK afholder udgiften til foredragsholderen.

- Lokaltilbuddene fra HK er rigtigt gode, fordi du ikke skal ud af huset men kan gå direkte til arrangementet efter arbejde. Jeg bruger i forvejen mindfulness, når jeg går tur i skoven med min hund. Så får jeg lige tømt hovedet, og det er rigtigt dejligt, beretter Jette.

Skræddersy jeres eget kursus

Er du medlem af en HK-klub på en arbejdsplads, sammensætter HK’s kursusafdeling gerne et lokalt kursustilbud til dig og dine kolleger.

Har I behov for at sætte specielt fokus på særlige emner? Vi har en lang række kursustilbud inden for emnerne arbejdspladsen, kommunikation og trivsel og arbejdsmiljø. Eller vil I have tilpasset et kursus, så tidspunkter og fagligt indhold passer bedst muligt ind i jeres strategi og planlægning?

Hvis du er tillidsrepræsentant, kan du kontakte Kursusafdelingen eller den lokale organisator for mere information.
Artiklen er opdateret 02. oktober 2019

Du kan deltage i kurser og arrangementer

Vores kurser tager udgangspunkt i konkrete og aktuelle krav på arbejdsmarkedet. Du møder professionelle undervisere og oplægsholdere, der sikrer, at du får konkret viden med dig hjem. Så står du stærkere både fagligt, socialt og personligt, når du møder udfordringer i hverdagen. Du får det som en del af dit medlemskab - det eneste, det koster dig er din tid.