Indsamlingen af krav forud for overenskomstforhandlingerne i 2020 er ved at lakke mod enden. Men du har stadig mulighed for at nå at indsamle krav på din arbejdsplads og sende dem ind, hvis du ikke allerede har gjort det.

Spørg dine kolleger, hvad der betyder noget for dem i deres arbejdsliv og noter det ned. Måske er det mere i løn, højere pension, flere midler på fritvalgskontoen, længere pauser, bedre sundhedsordning, flere tillæg eller noget helt syvende, dine kollegaer ønsker. Alle krav tæller.

Når du har samlet alle krav ind, så lav en samlet liste og send den til OK2020@hk.dkVi skal have listen i hænde senest den 1. november 2019.

Du deltager automatisk i lodtrækningen om blandt andet et weekendophold, når du sender kravene ind.

Kravene er vigtige for os, da de giver os en idé om, hvad vi skal prioritere, når vi går til forhandlingsbordet med arbejdsgiverne til foråret. Derudover vil kravene blive brugt som inspiration til drøftelser omkring den kommende overenskomstforhandling allerede onsdag den 30. oktober, hvor der bliver afholdt OK20 konference i Odense.