SoMe-ansvarlig på KMD, Louise Møhl, har godt styr på de sociale medier. Men hun vil gerne være endnu skarpere og er nu med til at starte et netværk for SoMe-hajer, der vil et spadestik dybere.

HK har fået en henvendelse fra SoMe-ansvarlig Louise Møhl fra KMD, som savner et SoMe-netværk med høj faglighed. Et rum for dem, som eksempelvis har ambitioner om at dyrke effektmåling på et dybere plan end optælling af likes eller udmåling af reach. Og ikke mindst for dem, som savner at sparre med ligesindede i et fortroligt forum.

Louise Møhl synes sådan set selv, at hun efter at have arbejdet med sociale medier i 5-6 år har godt styr på det grundlæggende. Men hun vil gerne et skridt videre, og hun vil gerne sparre med kolleger i lignende jobs, der for eksempel også skal forholde sig til GDPR i det daglige eller også sidder og bokser med at få virksomhedens visuelle identitet til at spille på LinkedIn og Facebook.

- Andre må sidde med de samme udfordringer som mig, siger hun.

- Det er jo fjollet at lave alt fra bunden, hvis vi for eksempel kunne nedsætte en fælles arbejdsgruppe i et netværk eller sparre om vores overvejelser og erfaringer. Jeg synes, der findes mange tilbud på det grundlæggende niveau, men jeg savner et netværk, hvor jeg kan lære og få sparring på et mere avanceret plan.

5 bud på emner

Her er nogle af de emner, Louise Møhl kunne forestille sig at arbejde med i netværket, som altså primært henvender sig til social media-ansvarlige med en vis erfaring:

  • Hvordan bliver man GDPR-compliant – ikke blot i sine retningslinjer, men også i den lavpraktiske udførsel?
  • Hvordan effektmåler man på et plan, der giver mening og stikker væsentligt dybere end en optælling af likes?
  • Hvordan kommer man et skridt videre i sin kommunikation, for eksempel ved at benytte adfærdsdesign? 
  • Hvordan får man kommunikationen på SoMe til at spille optimalt sammen med sin virksomheds visuelle identitet?
  • Hvordan mestrer og udvikler man community management?

Netværket vil mødes cirka en gang i kvartalet. HK hjælper med opstart og de praktiske rammer, mens det på indholdsplanet i høj grad vil være brugerdrevet.

Vil du være med?

 
Send en mail med lidt info om dit arbejdsområde og dine ønsker til netværket til Maria Sømod Hansen.
 
Vi hører meget gerne fra dig senest den 10. december. 
 
Netværket forventes at gå i luften i begyndelsen af 2020.