Den digitale transformation er ikke længere fremtid. Vi står midt i den. Det offentlige, danske velfærdssystem er et af de mest digitaliserede i hele verden. Det stiller krav til dig som offentlig leder: Din rolle, mindset og kompetencer, dine opgaver og ikke mindst de særlige udfordringer, som følger med den digitale transformation, som sker med en uhyrlig hast. En af dem er agil projektledelse – for hvad er det nu liiige, det er? En anden er den voksende automatisering af opgaverne: Hvad gør den ved vores arbejdspladser og medarbejdere? Og en tredje AI eller kunstig intelligens. Hvordan vil den påvirke vores velfærd, organisationer og dermed også din ledelse?

Perlerække af eksperter

Sådan lyder oplægget til det ene af de to temaer, som HK Kommunals Chefkonference 2020 byder på. Til at kvalificere de mange undertemaer står en perlerække af eksperter klar til at spænde din digitale hjelm et par huller ind. Du skal bl.a. høre Nikolaj Sonne fra DR-programmet So Ein Ding, men også repræsentanter fra KL og Danske Regioner, fra HK Kommunals eget Advisory Board m.fl. giver deres besyv med.

Gør det let at gøre det rigtige

Et andet hot tema i disse år er adfærdsdesign. Viden om menneskers adfærd, som hjælper dig som leder med at gøre de rigtige valg lettere for dine medarbejdere. Adfærdsdesign handler om at skabe mere effektive og gode vaner og løsninger i hverdagen. Eksperter vil gøre dig klogere på, hvorfor medarbejderne ikke altid agerer, som du forventer eller gør det, du synes, du har bedt dem om. Indsigt i adfærdsdesign kan du bl.a. bruge i forbindelse med sygefravær, arbejdsrutiner og forandringsprocesser.

Medlemsmøde inden konferencen

Inden Chefkonferencen går i gang, afholder HK Kommunal Chefgruppen medlemsmøde. Her aflægger bestyrelsen beretning og drøfter indsatser m.m. med medlemmerne. Der er også valg til bestyrelsen. Det er gratis at deltage i mødet, som er forbeholdt medlemmer af HK Kommunal Chefgruppen. Og husk at HK Kommunal Chefgruppen er for alle chefer og ledere som er medlemmer af HK Kommunal.

Medlemsmødet finder sted den 19. marts kl. 10.00 til 12.15 på Hotel Christiansminde.

Praktisk info og tilmelding til Chefkonferencen

Tid og sted: Den 19. marts kl. 13 - den 20. marts kl. 13 på Hotel Christiansminde i Svendborg.
Pris: Kr. 2.995 for medlemmer af HK Kommunal Chefgruppen inkl. frokost begge dage, morgenmad, festmiddag og overnatning.
Tilmelding: Tilmelder du dig inden den 31.12.2019, får du early bird-rabat på kr. 400.
Konferenceprogrammet er på vej til din postkasse, men du kan også se det og tilmelde dig konferencen her.