Er du opsagt medarbejder i GameStop, skal du være opmærksom på, at din fratrædelsesaftale indeholder nogle krav, der kan være problematiske. Det er derfor vigtigt, du ved præcis, hvad du skriver under på.

- Som medarbejder er du nødt til at have et overblik over hele dit ansættelsesforløb, før du skriver under, siger faglig chef i HK Handel, Stephan Agger, der har deltaget i forhandlingerne med GameStop om lukningen.

- Vi har haft et fint forløb, men vores vurdering er, at GameStops forslag til fratrædelsesaftalen indeholder nogle krav om fuld og endelig fraskrivelse af medarbejdernes rettigheder, som vi vil anbefale, man ikke skriver under på, før man har søgt rådgivning hos HK Handel, siger han.

Stephan Agger opfordrer derfor til, at man hurtigst muligt kontakter sin lokale afdeling på tlf. 7011 4545.

Få hjælp, når du er opsagt

Som medlem af HK Handel er du garanteret hjælp inden for 24 timer, hvis du bliver opsagt. Ring på tlf. 7011 4545 eller se mere på HK Kvikstart (Linket er udløbet pr 27/10 2020), hvis du har spørgsmål til din opsigelse eller brug for råd og vejledning til at komme videre i din karriere. Via HK Kvikstart  (Linket er udløbet pr 27/10 2020) får du adgang til bl.a. informationsmøder i din lokale afdeling om dine muligheder som opsagt, kurser i cv, jobsøgning, faglig og juridisk hjælp ved opsigelse, karriererådgivning og meget andet.