- Stine Slot Tobiasen har skabt en eksemplarisk fagprøve, der belyser teknologiens indflydelse på den del af arbejdsmarkedet, som kan automatiseres, sådan lyder indstillingen fra hendes faglærer Henrik Bender. Og fagprøveudvalget var da også enige om, at Stine Slot Tobiasen fra Holbæk Sygehus skulle vinde årets fagprøvepris for sin opgave om automatisering.

- Temaet er ikke nyt, men måden at gribe opgaven an på er en ny vinkel og understreger netop vigtigheden i at se med nye øjne, forstå at omsætte det til en ny kontekst, hvor der opnås en viden og en ny mulighed for at forstå sundhedsvæsnet og udviklingsmuligheder for et fag som lægesekretærerne repræsenterer, lyder det fra formand for DL, Nathali Schaap Degn.

En utraditionel opgave

I Vest blev vinderne Hanne Hermansen og Liane Andreasen fra Aalborg Universitetshospital. Her vandt opgaven for et velskrevet og gennemarbejdet produkt. Opgaven var formuleret som en folder og noget utraditionelt uden en problemformulering, men med et forord i stedet. Folderen var målrettet pårørende børn til forældre indlagt på Intensiv og er siden blevet taget i brug med stor succes.

- Hanne og Liane har haft en klar mission og et mål forude. De har været undersøgende, opsøgende og beskrivende i deres tilgang og derved leveret et brugbart produkt, forklarer Nathali Schaap Degn.