Kirsten Estrup Madsen: Julen giver både tid til at være sammen med familien og at tænke over dine arbejdsforhold

Kirsten Estrup Madsen: Julen giver både tid til at være sammen med familien og tid til at tænke over dine arbejdsforhold

Jeg vil ønske dig og din familie en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

Om end julen er hektisk, så håber jeg, at du får mulighed for at bruge tiden sammen med dem, du holder mest af.

I juleferien er der tid til at tænke over arbejdet. Vi tænker over, om vi er tilfredse med vores arbejdsforhold, vores løn og så videre.

Hvad har disse juletanker med overenskomster at gøre? Lige efter jul fortsætter forhandlingerne om nye overenskomster på HK Privats område.

Og selv om du måske er ganske tilfreds, kan det altid blive bedre. Du ønsker dig måske mere i løn, mere indflydelse på eget arbejde, mere ind på fritvalgskontoen - eller noget helt andet.

Faglige aktiviteter i det nye år

Alle de mange indsamlede ønsker fra dig og andre medlemmer er kogt sammen til egentlige krav. Først skal overenskomsten med Dansk Industri forhandles, dernæst med Dansk Erhverv. Efterfølgende skal mange mindre overenskomster på plads. Resultatet af forhandlingen med Dansk Industri vil være et pejlemærke for de resterende resultater.

De nye overenskomster sætter rammerne for, hvor meget du kommer til at tjene, hvor stor din pensionsopsparing bliver, og hvor meget fri, du kan holde med din familie.

Den 10. marts 2020 afholdes den årlige generalforsamling i HK Privat Nordjylland. Rammen bliver igen Europahallen med indtjekning fra kl. 16 og generalforsamlings-start kl. 17. Sæt allerede nu kryds i kalenderen. Nærmere information samt dagsorden vil blive udsendt i begyndelsen af det nye år.

Med ønsket om alt godt i det nye år.