Sheku Amadu Jalloh - Foto: Michael Bech

Jalloh Sheku Amadu deltog i AMR-stormødet for HK Stat. Foto: Michael Bech

Jalloh Sheku Amadu har været til mange af de tidligere samlinger for arbejdsmiljørepræsentanter. Og for HK Stat-medlemmet, der er AMR på Det Kongelige Bibliotek i København, er det helt naturligt at deltage i AMR-stormødet i Odense.

- Det er først og fremmest vigtigt, fordi det er stedet, hvor vi kan lade os inspirere af eksperter og få nye redskaber i kampen for at gøre arbejdsmiljøet bedre på vores arbejdspladser. Og så er det et godt sted at møde andre AMR’er, der ved noget konkret om løsninger på små og store problemer, siger Jalloh Sheku Amadu.

Læs også: AMR: Ingen kan alt, men alle kan noget

På Det Kongelige Bibliotek er der omkring 100 HK’ere, så der er nok at se til for både TR og AMR.

- Men jeg har et fantastisk samarbejde med ledelsen, som er meget opmærksom på, at der skal være orden på arbejdsmiljøet.

Til gengæld synes AMR’en, at HK burde sætte fokus på et bedre og mere formaliseret samarbejde ude på arbejdspladserne mellem TR og AMR.

- Jeg brænder for arbejdsmiljøet. Og det er lige fra stolen, der ikke virker, til problemerne med det psykiske arbejdsmiljø. Vores princip er, at der ikke findes brok – kun forståelse for hjælp. Det har givet opbakning til vores arbejde fra både medarbejdere og ledelsen, som kan se, hvad det sunde fokus på arbejdsmiljø betyder, siger Jalloh Sheku Amadu.