Politisk kulturel konference

Under temaet ”Komedie eller tragedie - en arbejdsmarkedspolitisk forestilling" kan du komme med til konference med debat, politik og kultur, når branchesektionerne i HK Privat inviterer til Politisk-Kulturel Konference 2020. Konferencen foregår 21.-22. marts 2020 på Vingsted Hotel & Konferencecenter.

Udfordringerne i – og efter - arbejdslivet danner rammen for konferencens tema, hvor politikere, repræsentanter fra fagbevægelsen og arbejdsgiverne krydser klinger.

Det er journalist, forfatter og chefredaktør for Weekendavisen Martin Krasnik, der står for styringen af debatten og sørger for, at du får svar på dine spørgsmål. Derudover kan du blandt andet møde journalist og forfatter Lone Kühlmann; brobygger og tidligere folketingsmedlem Özlem Cekic og satirehjemmesiden Rokokopostens stifter, Mikkel Andersson om satire og fake news.

På konferencen kan du blandt andet deltage i workshops om temaerne:

• Klimakrisen – den helt store fortælling ved Anders Holst Bodin, Ph.d. og forfatter
  • Fake News ved Mikkel Andersson, journalist, satiriker og medstifter af Rokokoposten
  • Work Life Balance - et sundere, balanceret liv ved Signe Rønnebro, sygepejerske, sundhedscoach, NLP-psykoterapeut og ernæringsterapeut
  • Ulighed, velfærdsforringelser og fattigdom i Danmark ved Helle Christiansen, chef for Kirkens Korshær
  • Virtual Reality og Augmented Reality – teknologier i hastig udvikling ved Bente Thomsen
  • Afskaf alderdommen ved Lone Kühlmann, journalist, forfatter og debattør
  • Min families kvindehistorie og ligestillingskampe ved Özlem Cekic, brobygger, forfatter og tidligere folketingsmedlem.

Læs mere om konferencen og tilmeld dig her