I den anledning har vi set nærmere på nogle af de it-udfordringer vi oplever i hverdagen - både for både kunder og supportere.

Det gælder både hardware, som jo kan gå stykker på mange måder men være svært at fixe gennem en telefonsamtale, og software, der jo efterhånden er blevet ekstremt kompliceret og kan være lige så svært at hjælpe brugerne med at finde rundt i.

Vi taler om gode og dårlige oplevelser, om forskellige slags support, og vi har talt med Darren fra det dansk-stiftede firma Zendesk, der laver software til supportafdelinger i hele verden.

Til sidst har vi naturligvis også tiprunde, med sengetøj(!) og bøger.

Links

Zendesk laver tjenester til kundeservice

DR har detaljer om Danmarks kommende smittesporings-app

COVIDmeter: Hjælp sundhedsvæsenet - sundhed.dk

Online Kurser - HK - også om Microsoft Teams

Lynguide fra Techliv: Skærmdeling gør IT-support til familie og venner super nemt

 

 

Tips

Jeppe: Allergivenligt sengetøj i mikrofiber

Adam: David Trads: “Amerika, hvor er du”

Anders: David Epstein: “Range - why generalists triumph in a specialized world”

PRAKTISK

DataSnak har fokus på it-faglige og it-politiske emner, og nørder igennem med alt fra automatisering over sikkerhed til uddannelse i den digitale verden.

Podcasten behandler også SAMDATA\HKs relevante aktiviteter såsom kurser, faglige initiativer, kommunikation og værktøjer og tilbud, som man kan få, når man er it-medlem i HK.

Formål er at gøre lytterne klogere på hvad der sker i deres arbejdsliv her og nu og i fremtiden, og gå i dybden med problemstillinger fra it-professionelles hverdag.

Tovholderen på podcasten er it-faglig konsulent Jeppe Engell. De øvrige to værter er Adam Bindslev og Anders Høeg Nissen. DataSnak udkommer hver 14. dag.

Tak fordi du lytter med! Får du lyst til at komme med ris og ros, kan du sende en e-mail til jeppe.engell@hk.dk - og hvis du har tekniske spørgsmål eller kommentarer kan de sendes til anders@podlab.dk