Tillidsvalgte medlemmer af HK får nu en ny mulighed for at skaffe sig viden og værktøjer, som de kan bruge i samspil med medlemmerne. Fra kl. 10 kan man på de pågældende dage deltage hjemmefra, fra arbejdspladsen eller hvor man ellers har adgang til en pc og en internetforbindelse.

Se oversigten herunder. Varigheden er en-to timer. Der kan udbetales tabt arbejdsfortjeneste efter de gældende regler.

Coaching: Stil spørgsmål og bliv en endnu bedre samtalepartner for medlemmerne

Webinaret introducerer dig for, hvordan du med en anerkendende tilgang og kraftfulde spørgsmål kan styrke din relation til medlemmerne og i fællesskab finde de gode løsninger. Vi præsenterer dig for kraftfulde spørgsmål, vigtigheden af at lytte samt et simpelt coachingværktøj, du kan bruge som tillidsvalgt. Undervejs i webinaret vil du i dialog med de andre tillidsvalgte undersøge, hvor/ i hvilke situationer du og dine medlemmer kunne få glæde af de coachende spørgsmål fremfor de vejledende.

Vi slutter af med en lille demonstration på en coaching, hvis en af jer har lyst til at prøve at blive coachet på en udfordring fra hverdagen.

26. maj kl. 10-11.30

Virtuel TR/AMR: Tætte forhold på afstand

Her lærer du, hvordan du som tillidsvalgt får skabt og vedligeholdt en god kontakt og relation til kolleger og medlemmer, der arbejder på andre områder, arbejder hjemme eller bare sidder fysisk langt fra dig. På webinaret får du inspiration og lægger din egen plan for, hvordan du får god kontakt til alle dine medlemmer. Undervejs får du et bedre grundlag for at lægge en strategi til at fastholde medlemmer og kontakten til dem som TR, også selv om I ikke mødes fysisk i hverdagen. Som TR er det nødvendigt at have indblik i medlemmernes hverdag, bekymringer og trivsel, men også at kunne samle information om emner, som kan være relevante at drøfte med ledelsen gennem SU-samarbejdet eller forhandlinger.

2. juni kl. 10-12

Tilmeld dig her.

Kommunikation: Sådan får dit budskab gennemslagskraft

Webinaret introducerer dig for, hvordan du med få fif fra den journalistiske verden får dit budskab igennem til kollegerne, uanset om det er om generalforsamling i klubben eller nye tiltag for at styrke det psykiske arbejdsmiljø. Vi arbejder med at vinkle historier og lærer at fange alle typer af læsere, blandt andet dem, som elsker fakta, og dem, hvis opmærksomhed skal fanges med en personlig historie.

9. juni kl. 10-11.30

Rollen som AMR: Kom godt i gang som nyvalgt

Er du nyvalgt som arbejdsmiljørepræsentant og har brug for at få styr på, hvad du har meldt dig til?

Så har du mulighed for at deltage i et spændende webinar, hvor vi gennemgår det vigtigste omkring din rolle og sætter fokus på de operationelle og strategiske områder, som er en del af dine opgaver. Vi vil afslutte med at fortælle lidt om din mulighed for uddannelse som AMR via HK.

16. juni kl. 10.00-10.45 – derefter en halv times åben spørgetid over chat.

Målgruppe: AMR

Mødeledelse - Sådan laver du levende digitale møder

Webinaret sætter fokus på, hvordan du som tillidsvalgt kan lede nogle gode, konstruktive og inddragende møder online med medlemmer, SU/MED-udvalg med videre.

Du lærer at lede et aktivt møde, får fif til at gøre det levende og til at få et godt flow. Vi kommer også omkring, hvordan du med fordel kan bruge de forskellige IT-funktioner til at skabe medinddragende møder.

23. juni kl. 10-11.30