HK JobBørs har skaffet tusindvis af HK-medlemmer med jobdrømme videre gennem årene, og HK’s særlige JobBørs-konsulenterne oplever i stigende grad, at virksomheder henvender sig for at få hjælp til at finde egnede kandidater til ledige jobs, ligesom også offentlige myndigheder har henvendt sig for at få hjælp til rekrutteringen af kvalificeret arbejdskraft, som fx ved den statslige udflytning.

-Vi har i dag kontakt med mange virksomheder, men vi vil gerne i kontakt med endnu flere. Vi har derfor i højere grad inddraget viden om, hvor og hvilke brancher, der er i vækst. På den måde kan vi tilbyde kvalificeret hjælp til de virksomheder som efterspørger HK arbejdskraft. Det kommer i høj grad vores jobsøgende medlemmer til gode.

HK har ansat medarbejdere, der opsøger virksomheder og hjælper dem med rekrutteringen i alle afdelinger. Det betyder, at hjælpen til opgaven gives af personer, der har et lokalt kendskab til arbejdsmarkedet. Og de kender ofte også de kandidater, der er på udkig efter et nyt job. Det kan både være HK-medlemmer, som er i fast ansættelse, og det kan være ledige medlemmer af HK.

-Medlemmerne er glade for på den måde at få hjælp til at blive headhuntet til et job, de drømmer om. Og arbejdsgiverne er glade for, at vi kan give dem en håndfuld kandidater, der passer til det job, de gerne vil have besat. Det sparer dem for masser af arbejde, og så er det oven i købet gratis for dem, forklarer Stina Mott Grønkjær.

Du kan læse mere om HK JobBørs på siden her: HK JobBørs

Og du er altid velkommen til at kontakte JobBørs-medarbejderen i dit område for at høre nærmere om, hvad der rører sig lige præcist i dit område – eller hvordan JobBørsen måske kan hjælpe din virksomhed med at finde nye kandidater. Du finder navn og kontaktinfo på alle JobBørskonsulenter her.