Nyhed
I dag dimitterer de første fra spritny uddannelse i luftfart
22 ansatte fra luftfartsbranchen får i dag papirer på de mange kompetencer, som arbejdet i en lufthavn helt naturligt giver. Og netop dokumenterede kompetencer er særligt vigtige i en krisetid, siger næstformand i HK Luftfart Tim Heimann Larsen.
- Uddannelse gennem hele livet er altid vigtigt, men når en krise lammer både en hel branche og samfundsøkonomien, som corona har gjort det, så bliver det virkelig klart, hvor meget det betyder, siger Tim Heimann Larsen, næstformand i HK Luftfart og medinitiativtager til uddannelsen.
Selve uddannelsen indeholder moduler om alt fra kundeservice, kommunikation og konflikthåndtering til samarbejde, førstehjælp og fremmedsprog. De første spadestik til uddannelsen blev taget længe inden corona-krisen, men de voldsomme restriktioner for luftfarten har kun gjort uddannelsen mere aktuel:
- Flere af de kompetencer, som uddannelsen har hjulpet med at skarpslibe, er kompetencer, som kursisterne allerede har. Men det at få papir på både eksisterende og et par nye redskaber i værktøjskassen, er ligesom at tegne en forsikring for sit arbejdsliv. Og de kan sagtens bruges uden for branchen også, fortæller Tim Heimann Larsen.
De 22 kursister modtager deres diplomer for gennemført uddannelse i dag kl. 13 på Next Business i Ballerup.