mand læser

Modelfoto: Mostphotos

Som regel går det hurtigt med at tømme HK Stats pulje i Den Statslige Kompetencefond, når den bliver fyldt op med nye midler til efteruddannelse. Ved seneste opfyldning, den 1. juni 2021, blev den tømt inden for 2 dage.

Derfor er der god grund til at holde dig klar, hvis du går med uddannelsestanker og gerne vil have del i de 1,91 millioner kroner, som fyldes i puljen 5. oktober. Det understreger HK Stats uddannelsespolitiske konsulent Patrick Andreasen.

- Min klare opfordring er, at man allerede nu forbereder sin ansøgning sammen med sin leder, så den er klar til, når fonden åbner igen. For vi ved fra juni måned, at der var stor rift om midlerne i fonden. Så det er bare med at få ansøgningen forberedt og sendt den afsted, når fonden åbner, siger han.

LÆS OGSÅPengene fosser ud af HK-kar

I alt er der afsat 172,5 millioner kroner til Den Statslige Kompetencefond for OK21, som udløber 31. marts 2024. Pengene fordeles til de 4 fondsområder, AC, CO10, LC og OAO*, efter målgruppernes andel i staten.

*OAO-fondsområdet er inddelt i to: HK Stat og Øvrige. Fordelingsnøglen er baseret på lønsum.

Se, hvordan du søger støtte fra Den statslige Kompetencefond

Nye uddannelsesmidler 3 gange om året

I OK21-perioden fyldes alle Kompetencefondens puljer op 3 gange om året.
I 2021 fyldes puljerne igen:
  • Tirsdag d. 5. oktober kl. 10

I 2022: