Når skolerne holder sommerferie, vælger mange unge at lægge nogle flere timer i fritidsjobbet. Derfor trækker Jobpatruljen også i arbejdstøjet og tager ud og besøger sommerlandets virksomheder, og du kan komme med.

Jobpatruljen Sjælland på et fælles billede

Fællesbillede af Jobpatruljen, da de kørte ud i sommeren 2021.

Det eneste krav for at komme med er, at du har tid nogle dage i uge 26 - 27 og har lyst til at lære unge i alderen 13-17 år om deres rettigheder på arbejdsmarkedet. Til gengæld klæder vi dig på, så du får en indsigt i lovgivningen på området.

- I de 2 uger, hvor vi kører ud, lærer man rigtig meget om arbejdsmarkedet, men samtidig bliver vi også virkelig godt rystet sammen. Så hvis man har lyst til at lære en masse nye mennesker at kende samtidig med, at man udfører en vigtig samfundsopgave, så skal man ikke tøve med at melde sig til, siger koordinatoren for Jobpatruljen Sjælland, Christine Bruun.

Find ud af mere om Jobpatruljen her

Både virksomheder og fritidsjobbere melder, at de er glade for, når Jobpatruljen kommer på besøg.

- Vores rolle er at vejlede både virksomheder og de unge i de forskellige regler. Det bliver for det meste taget rigtig positivt imod, for vi er med til at gøre de mange regler mere overskuelige, siger Christine Bruun.

Der er ingen udgifter forbundet ved at køre med. Jobpatruljen vil sørge for god forplejning undervejs samt dækning af udgifter til kørsel.

Har du lyst til at tage med Jobpatruljen, eller vil du blot høre mere, er du velkommen til at kontakte Christine Bruun på tlf. 2893 8942, mail: ungdom_sjaelland@hk.dk eller skrive til os via TikTok @Jobpatruljensjaelland.

Billede af Christine Bruun

Christine Bruun holder her Jobpatruljens folder, som bliver delt ud til fritidsjobbere og deres arbejdspladser.