Stress koster samfundet flere milliarder kroner om året. Alt for mange trives ikke på jobbet – og det koster både økonomisk og menneskeligt. Det skal vi gøre noget ved.

Som leder har du en unik mulighed for at skabe en organisering, der skaber trivsel og forebygger stress blandt medarbejderne. Derfor inviterer HK Sjælland vores medlemmer med ledelsesansvar til fyraftensmøde den 9. november fra kl. 16 – 21, hvor vi vil sætte fokus på ledelsesadfærd og trivsel på arbejdspladsen.

Vi har inviteret coach og organisationskonsulent Karsten Schiøtz fra firmaet KerneDynamisk Praksis, som har mange års erfaring med organisationsudvikling og ledelsesadfærd. Han vil stå for at holde et oplæg, hvor der vil være indbyggede øvelser, som giver inspiration og svar på følgende spørgsmål:

• Hvilken ledelsesadfærd fremmer trivsel?
  • Hvordan kan lederen arbejde med forebyggelse af stress under vanskelige vilkår?
  • Hvilke adfærdssignaler skal vi holde øje med hos forskellige typer af medarbejdere?
  • Hvornår skal der handles for at få det bedste udbytte?
  • Hvilke værktøjer og lederindsatser er billige og giver hurtige resultater?

Læs mere om oplægsholderen og KerneDynamisk Praksis her

Netværk og fremtidens tilbud

Udover oplægget byder HK Sjælland også på en middag, hvor det vil være muligt at møde andre ledere inden for HK-fagene.

Efter middagen vil vi tage en snak om, hvilke tilbud du som leder ønsker fra HK Sjælland. Her deltager HK Sjællands politiske ledelse ved afdelingsformanden og tre sektorformænd fra Stat, Privat og Handel. Her vil der være mulighed for at præge fremtidens tilbud for HK-medlemmer med ledelsesansvar.

Praktisk og tilmelding

Fyraftensmødet finder sted 9. november kl. 16 - 21 på Hotel Kirstine, Købmagergade 20, 4700 Næstved.

Tilmelding skal ske senest 31. oktober på Mit HK – kursusnummer: 1075-02

Find kurset og tilmeld dig her

Der vil være fuld forplejning under mødet og vi betaler kørslen til og fra mødet efter statens lave takst.

Har du spørgsmål til arrangementet? Kontakt Helle Friis, afdelingssektorformand i HK Handel Sjælland, på mail helle.friis@hk.dk.