HK.dk logo

"Den fysiske butik vil i fremtiden altid spille
sammen med en onlinebutik"

Sådan bliver du klar til e-handel

E-handel bliver stadig en større og større del af hverdagen i handelsbranchen. Her i temaet får du styr på, hvordan du arbejder med og efteruddanner dig inden for e-handel. Og tip om, hvordan tendensen udvikler sig.

Obs. Dette tema er fra 2015. Du skal være opmærksom på, at nogle regler kan have ændret sig siden da. Kontakt din lokale HK-afdeling på telefon 7011 4545, hvis du har spørgsmål til emnet.

De fem bedste råd, når du arbejder med e-handel

  1. Vær serviceminded: Du skal have endnu mere fokus på kundeservice, når du arbejder med e-handel, end når du arbejder i en fysisk butik. Konkurrerende virksomheder er kun et klik væk.
  2. Din imødekommenhed gør en forskel: Kundernes loyalitet afhænger af flere faktorer, du ikke har indflydelse på. Som hurtig og gratis levering. MEN hvis du yder en god kundeservice og går langt for at hjælpe kunderne i deres forespørgsler per mail og telefon, kan du virkelig være med til at gøre en forskel.
  3. Efteruddan dig: Rigtig mange, der arbejder med e-handel, er selvlærte eller oplærte af en kollega. Men husk, der findes utallige kurser inden for e-handel, og du øger din jobsikkerhed og dine karrieremuligheder ved at få papirer på dine digitale evner. Tjek amukurs.dk.
  4. Udnyt muligheden for at sætte dit præg: Arbejder du i en stor kæde, er det nok andre end dig, der lægger web-strategien. Men i rene onlinebutikker eller mindre butikker, der åbner webshops, er din leder ofte lige så ny inden for e-handel som dig. Udnyt muligheden for at være med til at sætte dit præg på webshoppen. Din leder vil helt sikkert sætte pris på dine input – og vupti, så har du argumenter for en lønforhøjelse.
  5. Sæt dig ind i reglerne: Hvis du vil levere toptunet kundeservice, når du skal betjene kunderne i webshoppen, er det en rigtig god idé, at du sætter dig ind i e-handelsloven, markedsføringsloven, købeloven og forbrugeraftalen. Tjek retsinformation.dk, forbrug.dk og fdih.dk.

Kom tæt på tre forskellige webshops

Går I med tanker om at åbne en webshop på din arbejdsplads? Har I en webshop, der skal spille sammen med en fysisk butik? Eller har i en rendyrket onlinebutik, I gerne vil udvikle? Få inspiration til det hele ved at læse, hvilke erfaringer ledere og HK-medarbejdere har gjort sig i tre meget forskellige webshops:

Superlove

Historien bag: Den første Superlove-butik, der sælger skandinavisk modetøj og interiør, åbnede i Nørregade i København i 2006, og året efter blev superlove.dk født. I 2012 kom endnu en fysisk butik til i Gothersgade i København. 

Mia Buur Jørgensen, salgsassistent, superlove.dk
Hvilke arbejdsopgaver fylder i din arbejdsdag?
- I begyndelsen arbejdede jeg i den fysiske butik og var samtidig med til at starte webshoppen op. Men nu er vi to, der arbejder fuld tid med webshoppen. Jeg besvarer kundehenvendelser både per telefon og mail, og det er noget af det, der fylder allermest. Derudover tager jeg imod ordrer og finder varerne frem. Og så opdaterer jeg webshoppen med nye varer og sender nyhedsbreve ud til kunderne. Vi gør meget ud af at beskrive størrelser, materialer og vaskeanvisninger med tekst – og så skal der billeder på af det hele. Nogle får vi fra leverandører – andre tager vi selv.

Hvad er det mest udfordrende?
 - Det er helt sikkert kundeservicen. Det er utrolig vigtigt, at man yder en ekstra service, når man ikke står ansigt til ansigt med en kunde. Man skal lære at smile i telefonen og på e-mail. Og så skal man være hurtig til at svare på alle henvendelser og få varerne hurtigt ud. For det er hele denne oplevelse, kunderne går meget op i, og som gør, at de vender tilbage.

Hvordan yder du god service?
- Det handler om at give sig tid og være forstående og imødekommende over for kunderne. Også i de situationer, hvor de måske er sure og opfører sig urimeligt. Hvis de lige har bestilt en bluse på nettet og finder ud af, at den sidste blev solgt i den fysiske butik på samme tid, kan jeg da godt forstå, de bliver irriterede. Men det er sådan noget, der kan ske, og så må man prøve at forklare og finde frem til en kompensation eller en anden løsning.

Hvad er din baggrund for at arbejde med e-handel?
- Jeg er udlært beklædningsdesigner og har dermed en god forståelse for de produkter vi sælger, men i forhold til e-handel har det været noget med at prøve sig frem. Jeg har jo været med fra starten, og det har været sjovt at være med til at udvikle, efterhånden som man finder ud af, hvordan man kan gøre det nemmest for kunden at finde rundt i webshoppen. Sidste år var jeg på kursus i de nye returregler, for det er vigtigt at kende lovgivningen, når man skal håndtere henvendelser om returvarer og reklamation.

TrendyLiving.dk

Historien bag: TrendyLiving.dk åbnede i 2009 som en ren onlinebutik for designermøbler og boligtilbehør.

Anja Koldby Jensen, salgsassistent, TrendyLiving.dk:
Hvilke arbejdsopgaver fylder i din hverdag med e-handel?
- Jeg opretter nye varer i onlineshoppen, og så svarer jeg på mails og telefonopkald fra kunderne. Derudover laver jeg nyhedsmails, der bliver sendt ud til kunderne. Det gør jeg cirka en gang om ugen, når vi får nye mærker i shoppen, nye varer eller der er udsalg. Det er en måde at holde kunderne orienteret om, hvad der sker. Og vi kan mærke, det betyder meget for dem– ofte kommer der flere ordrer ind, lige efter nyhedsmailen er sendt ud.

Hvad er det mest udfordrende?
- At ramme de helt rigtige leveringsfrister på de forskellige varer. Kunderne går meget op i, at de kan få varerne hurtigt, men der er jo noget logistik mellem leverandørerne, os og kunderne, og her er vi afhængige af, at alt kører som det skal. Der kan hurtigt ske noget, og så hører vi selvfølgelig fra kunderne med det samme.

Hvordan yder du god service?
- Selv om man er en webshop, er det meget vigtigt, der er en kundeservice, kunderne altid kan ringe til. Og her skal man have en god telefonstemme og lyde optimistisk og sikker i det, man siger. Man skal være overbevisende, så de ikke bliver i tvivl om, om man har styr på det.

Hvad er din baggrund for at arbejde med e-handel?
- Jeg er oprindeligt uddannet butiksassistent og har ikke været på særligt kursus i e-handel. Det har været sidemandsoplæring, og det har fungeret fint. Det handler meget om de samme ting, som når man står i butik. Man skal kunne lide at snakke med mennesker og være løsningsorienteret og med på, hvad de nye trends er inden for det, vi sælger.

BILKA

Historien bag: Bilka hører under Dansk Supermarked, og den første Bilka åbnede den 7. oktober 1970 i Tilst. Siden er 18 Bilka-supermarkeder åbnet rundt i landet. Bilka.dk blev åbnet i 2010.

Alexander Philip Sørensen Torssell, kundeservicemedarbejder, Bilka.dk:
Hvilke arbejdsopgaver fylder, når man arbejder med e-handel?
- Jeg svarer på kundehenvendelser både via telefon og e-mail. Nogle har spørgsmål til produkterne, nogle skal have hjælp til at finde varer/tilbud på hjemmesiden, andre vil vide, om de også kan få varerne i butikken eller har spørgsmål til leveringen på en vare, de har bestilt. Nogle har reklamationer af den ene eller anden slags, hvor vi skal guide dem igennem proceduren.

Hvad er det mest udfordrende?
- Jeg snakker med rigtig mange kunder i løbet af en dag, og man skal være klar til at få en over næsen. Fordi der er fragtmænd og underleverandører på, når man køber noget online, der skal leveres, er der flere led. Men det tænker kunden ikke nødvendigvis over. Vedkommende er bare frustreret over, at den sofa, han har bestilt, ikke er kommet. Så er jeg nødt til at forklare, at jeg skal tjekke med flere forskellige, inden jeg kan svare på, hvor sofaen er, og hvornår den bliver leveret.  Jeg forstår deres frustration, og det siger jeg til dem, og så forklarer jeg stille og roligt, hvilke muligheder der nu er, og så ender vi ofte med at have en god samtale alligevel.

Hvordan yder du god service?
- Jeg synes, det handler om at være proaktiv og reagere før kunden. Hvis de ringer ind, skal man ikke sige: Ring tilbage i morgen. Man skal vise, at man tager hånd om deres forespørgsel, finde svarene og få det afklaret. Og hvis man ikke har svarene med det samme, skal man altid følge op.

Hvad er din baggrund for at arbejde med e-handel?
- Jeg er ved at læse til finansøkonom, og så er dette mit deltidsjob. Det har været sidemandsoplæring og learning by doing.

Kenneth Nielsen, direktør for e-handel og digital i Dansk Supermarked:
Hvor oplever du, at e-handlen bevæger sig hen?
- Engang sagde man, at folk gik ud i butikken, og så fik de råd og vejledning dér og købte til en lavere pris på nettet. I dag er den ved at vende. Utrolig mange mennesker undersøger produkterne online først, og så går de ud i butikken og køber dem. Lige netop derfor er det vigtigt som supermarked at have både onlinedel og butiksdel, fordi der kommer mere og mere symbiose mellem de to ting. Kunderne skelner mindre og mindre imellem, om de er i fysisk butik eller online.

Tal på e-handlen

  • Danskerne brugte 73,3 mia. kr. på nettet i 2014 – det svarer til 17% af deres samlede forbrug.
  • Der har været 50 % stigning af salg af dagligvarer på nettet i 2014.
  • Danskerne foretager i gennemsnit tre køb på internettet per måned.
  • Danskerne besøger typisk to-tre internetbutikker inden køb.

Top 5 over, hvad danskerne køber oftest på nettet:

  1. Tøj, sko og smykker
  2. Film, musik, bøger, spil og legetøj
  3. Rejser og kulturoplevelser
  4. IT, tele- og fotoudstyr
  5. Personlig pleje, kosmetik, medicin og kosttilskud
Kilde: Dansk e-handelsanalyse 2014, FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel.

Hvad opfatter kunderne som god service på nettet?

  • Det skal være nemt at navigere rundt i webshoppen.
  • Man skal både kunne maile og ringe med spørgsmål til produkter eller levering. Telefonnummeret skal stå tydeligt og klart – det skaber tryghed.
  • Hurtige svar på alle kundehenvendelser skal være garanteret.
  • Hurtig, præcis – og helst gratis – levering.
  • Åbenhed og gemmeskuelighed om betalingsmidler, returregler, leveringsformer og leveringspriser hele vejen igennem købsoplevelsen på sitet fra valg af vare til bestilling og betaling.
  • Når bestillingen er gennemført, bør man forklare, hvad næste trin er og fx tilbyde mails eller SMS, hvor de kan følge varen, til den er fremme.
  • Stort varesortiment.
  • Detaljeret information om og anmeldelser af de forskellige produkter.
  • Returnering af varer skal være så nemt som muligt. Send fx returlabels med.
  • En lille ting, der overrasker kunden, når de åbner deres pakke. Det kan være en personlig hilsen, slik, smuk indpakning eller noget helt andet.
  • Hvis der er knyttet en fysisk butik til webshoppen, skal de to ting gerne hænge sammen. Så man fx kan få de samme varer og bestille og returnere begge steder – og har frit valg mellem levering og afhentning.
  • Undskyldningen skal komme prompte, hvis noget er gået galt i leverings- eller returneringsprocessen.
Kilder: Henrik Persson, fremtidsforsker hos Copenhagen Institute for Future Studies, Benjamin Gundgaard, forfatter til e-bøgerne ehandel.dk og mobil-ehandel.dk og stifter af CustomerSense, medarbejdere fra Trendyliving.dk, Superlove.dk og Bilka.dk.

Gode råd: sådan får man fysisk butik og webshop til at spille sammen

Det kan være en svær øvelse at få en fysisk butik og en onlinebutik til at spille sammen. Og det vil altid være din chefs – og ikke dit – ansvar. Men det kan være interessant for dig at vide, hvilke virkemidler, man kan bruge. På den måde kan du komme med input til din chef. Her får du derfor nogle bud – fra henholdsvis et supermarkedskæde-perspektiv og en mindre tøjbutik:

Kenneth Nielsen, direktør for e-handel og digital i Dansk Supermarked fremhæver især det at køre Bilka og Bilka.dk fra samme IT-platform som en stor fordel:

  • Vi har valgt at køre både vores fysiske butik og onlinebutik på samme IT-platform. Det vil sige, at man som kunde på sigt får nye muligheder som f.eks. at man kan se, hvad der er på lager i en bestemt butik, og hvad man kan købe online. Det betyder også, at hvis du er i butikken og vil vide mere om et produkt, kan du scanne en kode, som er på hyldeforkanten, og læse mere online.
  • Vi har udviklet forskellige services som ”klik og hent”, hvor kunden kan bestille på nettet og komme forbi og hente varen uden at skulle stå i kø og vente. Kunden kan også købe en vare online, men stadig have mulighed for at returnere i den fysiske butik.
  • Ofte får vi de to platforme til at spille sammen ved at præsentere én vare i butikken, mens man kan se et større sortiment på nettet. Vi kører fx et projekt, hvor vi har tablets i butikken, så når du ser en cykel udstillet i én farve, kan du slå op, hvilke andre farver du også kan vælge. Så kan du betale i kassen og vælge at få cyklen sendt hjem eller bestille den til afhentning dagen efter.

Anette Stabel, designmanager og ejer, Superlove og superlove.dk forklarer, at sammenhængen mellem fysisk butik og webshop er vigtig i alt fra det grafiske udtryk til kundehåndteringen:

  • Vi har arbejdet meget med at skabe det samme grafiske univers i webshoppen som i den fysiske butik, så det bliver genkendeligt for kunderne. Blandt andet i det grafiske udtryk i vores nyhedsbreve, som ligner det, man oplever i butikken.
  • Webshoppen og den fysiske butik trækker på det samme lager, så det er stort set de samme ting, man kan købe begge steder.
  • Vi går efter at levere samme gode og personlige service i den fysiske butik og i webshoppen. I webshoppen er det ekstra vigtigt, at vi kan levere varer hurtigt og fejlfrit, og at vi kan svare hurtigt og imødekommende på samtlige mails og telefonopkald, fordi vi på den måde kan skille os ud fra de store online-tøjkæder. Vi går langt for at finde svar og står nogle gange og måler på varerne og prøver tøjet med kunderne i røret for at kunne guide dem bedst muligt i forhold til fx størrelser, farver og materialer.

Krystalkuglen: Onlinebutikker blomstrer - og fysiske butikker overlever

Vi har bedt Henrik Persson, fremtidsforsker hos Copenhagen Institute for Future Studies gøre status for, hvor vi er med e-handlen i dag, og give et bud på, hvordan fremtiden ser ud:

Status i 2015:

  • Vækst: E-handlen er vokset kraftigt de seneste 10 år, fordi teknologien har udviklet sig, og det er nemt for folk at sidde i sofaen og bestille. I takt med at flere og flere bruger smartphones og tablets og er opkoblet hele døgnet, forstærkes trenden. De fleste indkøbssteder er på den måde tilgængelige hele dagen.
  • Kunderne langt fremme: Kunderne ser ikke længerede den store forskel på e-butikker og fysiske butikker. For dem er det forskellige sider af samme sag.
  • Butikkerne lidt bagud: I virkeligheden hænger en fysisk butik og tilhørende webshop ofte ikke sammen, fordi systemerne er opbygget over tid og rent teknologisk måske ikke kan tale sammen. Eksempel: Har du købt en vare på nettet, kan du ofte ikke få hjælp i butikken. Eller hvis du køber noget i butikken, kan du ikke kontakte websupport.

Det vil vi se i 2025:

  • Flere onlinebutikker: Vi vil se flere og flere onlinebutikker. Men det betyder ikke, at den fysiske butik er død. Den vil bare være placeret andre steder.
  • Fysiske butikker placeret i kundernes hverdags-flow: Mindre butikker, som ligger i kundernes hverdags-flow – på vej til og fra arbejde eller hente børnene i institution, ved stoppesteder og sociale mødesteder – vil klare sig bedre end de store centre langs motorvejen.
  • Multikanal-handel dominerer: Den fysiske butik vil i fremtiden altid spille sammen med en onlinebutik. De vil være tænkt som én enhed, så den fysiske butik og webshoppen supplerer hinanden og spiller sammen, og begge dele skal være supernemme at navigere rundt i for kunden. Hvis du sidder i bussen på vej til arbejde og kommer til at tænke på aftensmaden, skal du f.eks. på din smartphone kunne tjekke opskrifter, bestille og betale varer – og så kan du hente dem i butikken på vej hjem uden at skulle bruge tid på at gå rundt og finde varerne eller stå i kø for at betale.
  • Mobil detailhandel eksploderer: Det bliver i det hele taget vigtigt at udvikle sin webshop, så den kan tilgås fra mobilplatform. Flere og flere vil nemlig researche, bestille og shoppe direkte fra deres smartphones.

Klæd dig på til e-handel

Rigtig mange, der arbejder med e-handel, er autodidakte eller er blevet oplært af en kollega. Hvis du vil øge din jobsikkerhed og karrieremuligheder, er det dog en rigtig god idé, at du opkvalificerer dig og får papirer på dine digitale evner. Nils Rasmussen, faglig sekretær i HK Handel og Henrik Theil, kommunikationschef i FDIH-Foreningen for Dansk Internethandel kommer her med bud på relevant uddannelse inden for e-handel:

Handelsuddannelsen – HHX, EUD Business og EUX Business
Hvis du tager en uddannelse inden for handel i dag, kan du være helt sikker på, at e-handel er en helt naturlig del af undervisningen, og at du bliver klædt godt på til at etablere og drive en webshop. Du kan fx på salgsassistentuddannelsen vælge multikanalmarkedsføring som specialistspor.

Efteruddannelse – EUD-niveau
Er din handelsuddannelse af lidt ældre dato kan efteruddannelse være en rigtig god idé, og der er et hav af muligheder inden for e-handel. F.eks.:

  • Etablering og drift af webshop
  • Multikanalmarkedsføring
  • Online markedsføring
  • Webkommunikation
  • Digital strategi og e-handelsstrategi
  • Planlægning, opbygning og design af web
  • Vedligeholdelse af web
  • Se mere på amukurs.dk eller på din lokale handelsskole.
Efteruddannelse – på akademi eller diplomniveau

Hvis du drømmer om at komme et niveau højere op uddannelses- eller jobmæssigt, er det en god idé at gå efter fag eller uddannelser på akademi- og diplomniveau, som giver dig ECTS-point. Der er mange muligheder inden for e-handel. F.eks.:

  • E-handel
  • Digital markedsføring
  • Online kommunikation
  • Webudvikling
  • E-konceptudvikling
  • Se mere på erhvervsakademiernes hjemmeside – som kea.dk (Københavns Erhvervsakademi), eal.dk (Erhvervs Akademi Lillebælt) og aabc.dk (Aarhus Business College).

Nye idéer - mere i løn

En lille reminder fra HK Handel:

  1. Hvis du på din arbejdsplads har fået nye idéer eller ligefrem stået i spidsen for et projekt, hvor I har startet en webshop eller prøvet nye markedsførings- eller kundeservicetiltag af i forhold til e-handel, så skriv dine tiltag og resultater ned og brug det til din næste lønsamtale.
  2. Hvis projektet har øget salget eller skabt mere omtale for butikken, bør det endda være et argument for at bede om en lønsamtale med det samme.
  3. At du har været med til at skabe mere værdi for din arbejdsgiver er et super godt argument for, at du bør have mere i løn.

Tjek reglerne for e-handel

Når man åbner en webshop, skal man overholde reglerne i e-handelsloven, markedsføringsloven, købeloven og forbrugeraftalen. Du bør sætte dig grundigt ind i reglerne, hvis du som medarbejder sidder og administrerer webshoppen.

Fx kom der i 2014 nye regler, som betyder at onlinebutikker skal oplyse om endnu mere på hjemmesiden: 

  • Hver enkelt vares egenskaber.
  • Fortrydelsesretten - herunder betingelser, betaling for fragt ved returnering, tidsfrister og Procedurer.
  • Købelovens regler om mangler.
  • Klageadgang ved evt. ankenævn.

Derudover gælder det bl.a. at:

  • Oplysninger om virksomhedens navn, adresse, CVR-nr., etableringsdato og andre kontaktinformationer skal være nemme at finde for kunden.
  • Oplysningerne om den enkelte vares pris inkl. moms, afgifter og andre omkostninger skal altid fremgå tydeligt.
  • Det skal være tydeligt, hvornår man er ved at bestille varer og gennemføre ordrer.
  • Det bør være sådan, at ordrer ikke kan gennemføres, uden at kunden har set og godkendt webshoppens salgs- og leveringsbetingelser.
  • Købelovens bestemmelser og forbrugeraftalens regler gælder på lige fod på i en onlinebutik som i en fysisk butik.
  • Man må kun sende nyhedsbreve til kunder, som aktivt har takket ja til det.
  • Læs mere på fdih.dk/nyheder/2014/mar/nye-regler-om-e-handel-fra-13-juni-2014/ og danaweb.dk 

Husk e-mærket

Hvis I åbner en webshop på din arbejdsplads, bør I sørge for at blive certificeret med e-mærket. Så bliver I løbende kontrolleret, så det sikres, at I lever op til alle regler. E-mærket viser på den måde kunderne, at de hos jer kan stole på en tryg og gennemskuelig handel.

e-mærket er en nonprofit organisation stiftet i 2000 af Forbrugerrådet TÆNK, Dansk Erhverv, DI, FDIH, Finansrådet, Dansk IT og HK.

 


Kilder til hele temaet: Henrik Persson, fremtidsforsker hos Copenhagen Institute for Future Studies, Henrik Theil, kommunikationschef i FDIH, Nils Rasmussen, faglig sekretær i HK Handel, Benjamin Gundgaard, forfatter til e-bøgerne ehandel.dk og mobil-ehandel.dk og stifter af CustomerSense, Anja Koldby Jensen, salgsassistent, TrendyLiving.dk, Jacob Friis-Christensen, direktør og indehaver af Trendyliving.dk, Mia Buur Jørgensen, salgsassistent, Superlove og superlove.dk, Annette Stabel, designmanager og ejer, Superlove og superlove.dk, Alexander Philip Sørensen Torssell, kundeservicemedarbejder, Bilka.dk, Kenneth Nielsen, direktør for e-handel og digital i Dansk Supermarked, fdih.dk, Bilka.dk, Superlove.dk, TrendyLiving.dk, emaerket.dk, forbrug.dk, ehandel.dk

Læs også

Den store Facebook-guide: Dos and Don'ts

Kan du blive fyret på grund af en Facebook-opdatering? Må du bruge Facebook i arbejdstiden? Hvad må du skrive om din chef og dine kolleger? Hvad gør du, hvis du bliver hængt ud på nettet? Og hvordan kan du bruge Facebook i din jobsøgning?

Facebook

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Fagforeningen: Mandag til torsdag kl. 8.00-17.00. Fredag kl. 8.00-16.00. A-kassen: Mandag og onsdag: 08.00-17.00 Tirsdag og torsdag: 08.00-12.00 Fredag: 08.00-16.00

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Tekniske problemer

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6.00-24.00.

... eller skriv til os her

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Fagforeningen: Mandag til torsdag kl. 8.00-17.00. Fredag kl. 8.00-16.00. A-kassen: Mandag og onsdag: 08.00-17.00 Tirsdag og torsdag: 08.00-12.00 Fredag: 08.00-16.00

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Tekniske problemer

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6.00-24.00.

... eller skriv til os her

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Har du glemt din adgangskode?

Få tilsendt en ny kode på sms eller email.

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk