Du kan i øjeblikket ikke logge ind med NemID på Mit HK , det skyldes en fejl hos NemID.
Du kan logge ind med brugernavn/adgangskode, hvis du tidligere har oprette en, eller du kan anvende MitID
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med NemID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med NemID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med NemID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
Du kommer med opgaven. Vi tager bøvlet, så du ikke behøver få CVR. Det koster dig 8 %. Der er nul binding, og bureauet kan også bruges af ikke-medlemmer.
Hvis du gerne vil prøve at løse freelanceopgaver, men ikke ønsker at springe ud i at få CVR-nummer og have styr på moms, fakturering, forsikringer og erhvervskonto, så er Servicebureauet noget for dig.
Vi ordner alt papirarbejdet, fakturerer din kunde fra vores CVR-nummer og ansætter dig til opgaven, så du får overenskomstmæssig løn, mens du arbejder. Bureauet drives non profit og koster 8 % i gebyr.
Bureauet er for alle uanset medlemskab, men der er nogle krav, der skal være opfyldt. Dem kan du læse mere om i vores FAQ.
Bureauet er for dig, der gerne vil kunne påtage dig opgaver på freelancebasis, men ikke ønsker at bøvle med CVR-nummer, moms, skat, regnskaber, forsikring, erhvervskonto, sygesikring og usikkerhed på, om pengene nu også kommer.
Vi kan kun tage opgaver ind for CVR-registrerede virksomheder i Danmark, og det skal være overvejende kontorarbejde.
Bureauet kan p.t. bruges af alle uanset medlemskab af HK.
Du finder selv opgaven og indgår en aftale med kunden om levering af en ydelse/service. Brug vores prisguide og beregnere til at sætte den rigtige pris. Herefter opretter du opgaven hos os. Vi bekræfter aftalen med kunden og ansætter dig til at udføre opgaven.
Når opgaven er fuldført, sender vi fakturaen til kunden og beregner din løn med skattetræk og indberetning til e-indkomstregistret.
Typiske målgrupper for bureauet er
Tjek vores brugerguide: Sådan fungerer bureauet
Tjek vores forretningsbetingelser
Hvis du er ansat
Hvis du er fastansat, så husk, at du - afhængig af dine ansættelsesforhold - skal sikre tilladelse fra din arbejdsgiver til, at du påtager dig andet lønnet arbejde. Sørg for at tjekke dine rettigheder, før du påtager dig freelancearbejde ved siden af fastansættelse.
Hvis du er selvstændig
HK har en række andre medlemsfordele til selvstændige. Læs mere på vores site freelancer.dk
Bureauet koster 8 % i administrationsgebyr. Gebyret beregnes af din overenskomstmæssige timeløn, feriepenge, feriefridage, pension og fritvalgsmidler. Der er ingen yderligere gebyrer eller bindinger. Du betaler kun, når du bruger os.
Bureauet drives non profit. Pengene går til administration, forsikring, bankgebyrer/erhvervskonto, bogholderi, revision samt øvrige medarbejderomkostninger. Hvis kunden ikke betaler, inddriver vi pengene for dig. Hvis du bliver syg, får du løn for de dage, du skulle have arbejdet.
Skulle bureauet gå hen og give overskud, bliver prisen sat ned.
Husk at prissætte dig, så de 8 % er dækket ind, lige som din pris skal tage højde for feriepenge, pension, efteruddannelse, udstyr mm.
Læs vores guide til prissætning for freelancere her
Brug vores lønberegner til at se, hvad du får i løn, når du taster kundens pris ind. Gå til lønberegner
Brug vores prisberegner til at se, hvad kundens pris bliver, når vi har beregnet feriepenge, administration mm. Gå til prisberegner
Bureauet kan kun bruges til bestilt arbejde – dog p.t. ikke håndværkeropgaver eller andet manuelt arbejde. Det vil sige, at du ikke kan bruge bureauet til produktsalg eller allerede påbegyndte/afsluttede opgaver, men kan bruge vores løsning, når en kunde ønsker at bruge dig til at løse en opgave efter fakura, og du ønsker at udføre den som lønmodtager.
Vi retter os mod opgaver inden for feltet IT, grafisk design, administration, bogholderi/revision, kommunikation, rådgivning, journalistik mm. Foreløbig påtager vi os kun opgaver på en samlet kontraktsum på minimum 350 kr og maksimum 50.000 kr., og arbejdet skal udføres for en virksomhedskunde (b2b) i Danmark.
Vi påtager os kun administration af opgaver, der ikke underbyder markedet. Derfor matcher vi din timepris op mod, hvad en fastansat inden for området koster. Hvis du ligger under nedre kvartil i DA’s lønstatistik for samlede medarbejderomkostninger, giver vi dig et kald.
Hvis du har spørgsmål til timeprisen på dit område, kan du spørge til den via vores kontaktformular
Hvis det arbejde, der skal udføres, strækker sig ud over en måned, skal den deles op på månedsbasis. Hvis den strækker sig over mere end 3 måneder på fuld tid, bør du i stedet ansættes til opgaven. Derfor kan bureauet ikke administrere opgaver på fuld tid over 3 fortløbende måneder. Vi er til for at hjælpe dig med at prøve freelancelivet af, og hvis du arbejder som en en ansat, bør du i stedet være ansat.
Kunden vil opleve den forskel, at det er os, de modtager en ordrebekræftelse fra, og det er også os, der fakturerer i den anden ende, når opgaven er udført.
Ordrebekræftelsen bekræfter den aftale, du har indgået. Hvis du mod forventning ikke skulle kunne levere det aftalte, fx pga. længere tids sygdom, skal kunden finde en anden til opgaven - præcis som det ville være tilfældet, hvis du selv havde stået for ordrebekræftelsen.
Hvis du bruger bureauet, vil kunden høre fra os, når vi bekræfter ordren, hvis der skal refunderes bilag eller godkendes timeregnskab, samt når opgaven er fuldført, og fakturaen skal betales.
Herudover kontakter vi kunden i tilfælde af sygdom.
Vi garanterer kunden, at der er styr på skat, atp, arbejdsmarkedsbidrag, feriepenge mm.
Hvis kunden i stedet har behov for at fastansætte eller finde en vikar, så står det parterne helt frit for at gå uden om bureauet og ansætte direkte, og HK Jobbørs står altid klar til at hjælpe med at finde kvalificeret arbejdskraft inden for HK's områder. Besøg HK's Jobbørs
Servicebureauet for freelancere er drevet af fagforeningen HK. I mere end 100 år har HK sørget for ordentlige løn og arbejdsforhold for vores medlemmer. Med bureauet gør vi det muligt at deltage i det nye arbejdsmarked uden helt at miste sikkerheden fra det gamle.
Bureauet er non profit. Vi er medlemsejet og skal ikke generere overskud. Vi skal gå i nul. Skulle bureauet begynde af give overskud, vil vi sætte prisen ned.
Der er ikke p.t. krav om medlemsskab af HK for at kunne bruge bureauet, men hvis du vil se, hvad HK har at tilbyde freelancere, kan du se mere her
Telefontid: Mandag-torsdag 10-14, fredag 10-12. Mail: bureau@hk.dk
3330 4242
Log ind med NemID
Du kan altid bruge dit NemID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit NemID