Du kan i øjeblikket ikke logge ind med NemID på Mit HK , det skyldes en fejl hos NemID.
Du kan logge ind med brugernavn/adgangskode, hvis du tidligere har oprette en, eller du kan anvende MitID
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med NemID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med NemID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med NemID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
Kompetenceprofil
Service er blevet et fag. HK har identificeret 5 kompetencekrav for medarbejdere, der har tæt borgerkontakt. Er du klar til fremtiden?
Kompetenceprofilen for specialisten i borgerkontakt viser, at Service er blevet et fag.
Der er fem kompetencekrav for medarbejdere, der har tæt borgerkontakt. Kravene retter sig også mod andre medarbejdere med borgerkontakt fx: Teknik & Miljø, Beskæftigelse og Socialforvaltningen.
HK Kommunal har været med til at udvikle modulet "Borgeren i centrum i Det Offentlige Danmark". Modulet er for dig, som har borgerkontakt, vejledning og service som kerneopgave.
De ydre forandringer har naturligvis betydning for medarbejdernes rolle og kompetencer.
Hvad |
Hvordan |
Digitalisering | Flere opgaver vil blive digitaliseret og der vil komme flere selvbetjeningsløsninger. Derfor skal medarbejderne være fortrolige med flere og flere digitale løsninger. Digitalisering har også betydning for medarbejdernes opmærksomhed på sikkerhed og databeskyttelse. |
Lovgivningen | Ændringer i love sker hele tiden og med en stor hastighed. Det kræver opmærksomhed fra medarbejdernes side at være ajour. |
Kundegruppen | Medarbejderne skal være i stand til at se, hvilke borgere, der kan betjene sig selv og lade dem gøre det. Samtidig vil der fortsat være en gruppe af borgere, der har behov for ekstra hjælp. Ældre, digitale analfabeter med flere. Det er vigtigt at kunne skelne mellem de forskellige kundegrupper. |
Nyt servicebegreb | Borgerne ses som aktive og ressourcestærke borgere. De skal involveres, så kommunen og borgeren sammen finder løsninger. God service i dag er, at gøre borgerne i stand til at klare sig selv. |
Organisering | Organiseringen af opgaverne ændres hele tiden. Der er en bevægelse væk fra baglandsopgaver til at løse opgaverne i front – der hvor borgerne er. Det kan være på plejehjemmet, på gaden hos de hjemløse eller på barselsgangen. |
Effektivisering, opgaveflytning og udlicitering | Det forventes, at flere opgaver bliver flyttet så der kan opnås en effektivisering. Tænk for eksempel på Udbetaling Danmark. |
Overvejer du, hvad dit næste skridt skal være? Om du skal specialisere dig, læse videre eller skifte retning? Så kan vi hjælpe dig. Ring eller chat med Karrieretelefonen mellem 13.00-16.00 alle hverdage – bemærk, at vi har lukket i weekender og på helligdage.
Kompetenceprofilerne er lavet i samarbejde mellem HK Kommunal og arbejdsgiverne. Du kan bruge kompetenceprofilerne når du skal til MUS eller hvis I skal sætte spot på udviklingen i på din arbejdsplads.
Log ind med NemID
Du kan altid bruge dit NemID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit NemID