MitID virker ikke. Hvad gør jeg?
Så skal du kontakte supporten hos MitID, da HK desværre ikke kan hjælpe dig i den situation.
Få support hos MitID
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge MitID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med MitID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med MitID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med MitID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit MitID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
LEDELSE I KOMMUNE OG REGION
Som chef eller leder kan du bliv en del af Chefgruppens netværk for erfarende ledere.
Det er nødvendigt til hver en tid at have styr på, hvad man kan og vil. Og det betaler sig at sætte fokus på sin kompetenceprofil og sin digitale profil.
Din markedsværdi er summen af, hvad du kan, og hvem du er. Jo højere markedsværdi du har, des større er din handlefrihed – både når du sidder i job, og hvis du mister det. For at finde frem til din markedsværdi, skal du først og fremmest sørge for at have en fyldestgørende kompetenceprofil. Og når du skal præsentere din markedsværdi, bør du have en skarp digital profil.
Ligesom det er med huse – at det er dem med den bedste beliggenhed og bedste vedligeholdelse, der sælger bedst – er det også med mennesker. Vedligeholdelse af dig selv og dine kompetencer er det, der påvirker din markedsværdi mest.
Opdater løbende din kompetenceprofil – gerne en til to gange om året – med de kompetencer, du har fået bygget på siden sidst. Overvej samtidig, om du har huller, og hvornår og hvordan du skal sørge for at få dem fyldt ud. Det primære er her at være sikker på, at dine kompetencer passer til det job, du har. Gør de det, eller har dit job udviklet sig, så du har behov for at få tilført nye kompetencer, hvis du skal passe det optimalt?
Den digitale verden vokser, og vi bliver alle nødt til at acceptere teknologi som en væsentlig del af vores job fremadrettet. Hvordan du tackler det, påvirker også din markedsværdi. Jo mindre du interesserer dig for teknologi, des mindre er du værd på arbejdsmarkedet.
Du skal med andre ord være teknisk nysgerrig. Og du skal også have en skarp digital profil. I dag er alle er synlige på nettet, og vi er nødt til at være meget bevidste om, hvad det er for et digitalt fodaftryk, vi efterlader os.
En skarp digital profil indebærer bl.a., at du skal være til stede på LinkedIn. LinkedIn er det første sted alle headhunter-firmaer går hen for at lede efter jobkandidater. Sørg for at din profil er opdateret – og at du giver det sande billede af dig selv og dine kompetencer.
Når det handler om markedsværdi spiller alder i princippet ingen rolle – i hvert fald ikke, hvis man sørger for at vedligeholde sig selv.
En ting er, at man kan sørge for at fremstå fit-for-fight, både fysisk og mentalt. Men det handler også om at være forandringsparat. Er du fx parat til at flytte, hvis du bliver tilbudt et job i en anden del af landet?
At være forandringsparat må også gerne indebære en vis forandrings-aggressivitet. Det vil sige, at du selv initierer forandringen og hele tiden udfordrer det bestående og er innovativ. Det er helt nødvendigt. Ikke mindst for chefer og ledere.
Med til at give dig en højere markedsværdi er også, at du har et godt netværk. Ikke et hvilket som helst, men et, som er sammensat af folk, der sidder mange forskellige steder og har mange forskellige jobs.
Nytten af en skarp kompetenceprofil, en tydelig digital profil og et godt netværk er vigtig, mens du er i job – men i høj grad også den dag du skulle ønske et nyt job eller bliver ledig. De er dermed også grundlaget for den Plan B, som du skal have liggende i skuffen.
Plan B handler om at være forberedt på, hvad man skal gøre, når ledigheden rammer:
Kilde: direktør i AS3, Jørgen Uhrbrand
Log ind med MitID
Du kan altid bruge dit MitID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit MitID