HK.dk logo

Dit resultat

Her på siden kan du se din position ift. arbejdsmarkedets forventninger; evaluere dine styrker og svagheder ift. dine kollegers opfattelse af dig og få anbefalet en relevant uddannelse, der hjælper dig videre mod et stærkere ståsted.

Hvor er du og hvor skal du hen

Arbejdsmarkedet er i konstant bevægelse. Nye kompetencer efterspørges, mens andre træder i baggrunden. Kompetenceakserne repræsenterer de vigtigste områder inden for dit fag. Samtidig viser de den retning udviklingen går i, og hvor du placerer dig i dag.

HK-medlem

Som medlem kan du logge ind og få et mere fyldestgørende resultat



Du har flair for det digitale

Analog

Digital

Analog - Digital

I fremtiden skal du kunne fungere som borgerens digitale vejviser på hele arbejdsmarkedet. Du skal fx kunne hjælpe og rådgive borgerne i de forskellige selvbetjeningsløsninger, uanset om de er private eller offentlige. Og det betyder, at der vil blive stillet stadigt større krav til dine it-kompetencer.
En af hovedudfordringerne med den øgede digitalisering af kommunikationen mellem borgere og det offentlige er, at der findes en stor gruppe af borgere, som har vanskeligheder med at håndtere selvbetjeningsydelser. De behøver hjælp og støtte, og ansvaret for at levere denne service ligger hos dig og dine kolleger. På flere og flere områder bliver det obligatorisk at bruge digitale services. Derfor er det god borgerservice at sikre at ingen ”hægtes af” udviklingen, men hjælpes til aktivt at få glæde af de digitale muligheder på jobmarkedet.

 Læs mere

Du er en do’er, men kan også lære fra dig

Driftende

Servicerende og rådgivende

Driftende - Servicerende og rådgivende

Fra at være eksperten, der ordner tingene for borgerne, vil du i fremtiden i højere grad skulle vejlede og rådgive den enkelte borger. Det betyder, at det er vigtigt at du kan lære fra dig – være tålmodig, opmuntrende og korrigerende.
Derudover vil der være en generel forventning, både fra borgernes side og fra politisk hold til, at servicen er relevant og personaliseret. Det gælder om at forstå ”kunderne” og at tilpasse kommunikationen i forhold til det individ, du taler med. Det er ikke den specifikke service eller den specifikke handlingsplan, der afgør borgerens samlede oplevelse – det er den personlige service. Målet er ikke bare at ekspedere og sørge for reglernes overholdelse, men at borgerne oplever en servicerende myndighed.

 Læs mere

Du er er på vej mod en generalistrolle

Specialist

Generalist

Specialist - Generalist

Med det nye borgerserviceområde er det nødvendigt, at du får kendskab til andre arbejdsområder end dit eget – der sker med andre ord en bevægelse fra specialiserede kompetencer til en bredere forståelse af flere serviceområder.
Det gælder om at kunne guide borgerne mere bredt. At kunne møde dem, der hvor de er og oplyse om alle muligheder og begrænsninger i det offentlige. Du skal naturligvis ikke kende til alle de konkrete muligheder, men du skal kunne henvise til rette kilde for yderligere information, fx kommunens hjemmeside.  Med borgeren i fokus er det ikke længere opgaven at være ekspert inden for fx aktivering eller dagpenge, men at være ekspert i fx forskellige segmenters problemer og udfordringer på arbejdsmarkedet generelt.

 Læs mere

Uddan dig til nye kompetencer

Arbejdsmarkedet er i stadig udvikling. Er du? For at stå stærkt i dit job, er du nødt til at rykke på dig. At udfordre din stilling og dit ståsted og erhverver dig nye kompetencer. Jo flere kompetencer du kan føje til repertoiret, jo bedre.

Som Beskæftigelsesrådgiver med [en mellemlang videregående uddannelse er en Master i medborgerskab en oplagt mulighed for dig. Uddannelsen handler bl.a. om spændingsforholdet mellem individets juridiske og politiske status og individets opfattelse af identitet og tilhørsforhold. Du får en række pædagogiske og didaktiske kompetencer, så du kan vurdere institutioners, organisationers og virksomheders udviklings- og værdimål. Du får også kendskab til idéhistoriske og filosofiske teorier om forholdet mellem etik og medborgerskab.

Den, der tror, han er færdiguddannet, er ikke uddannet – men færdig

(Kinesisk ordsprog)

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Mit HK er din personlige side, hvor du kan fx kan se dine medlemsfordele, kurser og overenskomst.

Log på Mit HK

Brug for HK?

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Følg os på Facebook

Få tips til dit arbejdsmiljø, viden om arbejdsmarkedet, karriereudvikling samt kontante medlemsfordele

Følg os

Ring til os

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

HK's fagforening: 7011 4545

HK's a-kasse: 7010 6789

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Mit HK er din personlige side, hvor du kan fx kan se dine medlemsfordele, kurser og overenskomst.

Log på Mit HK

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Har du glemt din adgangskode?

Få tilsendt en ny kode på sms eller email.

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk