MitID virker ikke. Hvad gør jeg?
Hvis du prøver at logge ind med en Apple enhed, skal du først prøve at rydde din historik. Sådan gør du:
Gå ind i Indstillinger
Vælg Safari
Ryd historik – webstedsdata
Hvis det ikke hjælper, skal du kontakte supporten hos MitID, da HK desværre ikke kan hjælpe dig i den situation.
Få support hos MitID
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge MitID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med MitID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med MitID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med MitID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit MitID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
IT-området er en forudsætning for automatisering og digitalisering af det danske samfund, og det stiller medarbejderne, som arbejder med IT i en særlig rolle. Som IT-medarbejder leverer du den teknologi, som automatiserer kollegernes arbejdsopgaver, og du udvikler de digitale løsninger, som forandrer kolleger, borgere eller kunders hverdag.
Der stilles nye krav til IT-ansatte, fordi IT-området har gennemgået en transformation fra anonyme tekniske afdelinger til forretningsorienterede serviceorganer. Fremtidens IT-arbejdsmarked kommer til at opleve et konstant forandringspres, et øget tempo og et forsat effektiviseringspres. Fremover bliver det en forudsætning at kunne inddrage og samarbejde med andre enheder i organisationen og besidde et højt abstraktions-niveau.Der vil fremadrettet være 3 forskellige typer af nødvendige kompetencer for at følge med udviklingen på IT-området. Først og fremmest de generiske kompetencer, fx samarbejde og kommunikation, som de fleste medarbejdere i en organisation skal bestride. Dernæst de brede IT-kompetencer, som du som oftest kan tilegne dig gennem uddannelse eller som autodidakt. Endelig er der de specialiserede kompetencer, der knytter sig til en bestemt type af hardware eller software. Disse kompetencer kan oftest tilegnes gennem certificeringer. Når du skal udvikle dig indenfor IT-området, anbefaler vi, at du har de generiske kompetencer og de brede IT-kompetencer som base og bygger oven på disse efter behov. Det vil give dig fleksibilitet i forhold til et jobskifte, hvor du kan tilegne dig forskellige specialist-kompetencer gennem certificeringer.
SAMDATA\HK er dit faglige fællesskab, hvis du er IT-professionel - uanset om du i job, ledig eller under uddannelse. Her sætter vi fokus på udvikling og tendenser indenfor IT, udbyder IT-faglige kurser, et magasin, podcast og meget mere.
Beskrivelse af jobprofilen
IT-supporteren har ansvaret for kontakten mellem organisationens IT-brugere og organisationens systemer. Opgaverne varierer mellem opsætning af hardware, netværk og installation af software og til supportopgaver, hvor brugerne har brug for assistance, når systemerne ikke fungerer, som de skal. Support kan foregå over e-mail, telefon eller ansigt-til-ansigt. Det er vigtigt, at supporteren har gode formidlingsevner og forståelse for forskellige brugeres forudsætninger og kompetencer. IT-supporteren har stor betydning for mange organisationers drift – hvis IT-systemerne ikke fungerer, vil driften ofte gå i stå. Ofte vil IT-supporteren også indgå i IT-projekter omkring implementering af nye systemer etc.
Individuel anbefalet uddannelse:
AMU kurser:
Akademiuddannelser:
Akademimoduler:
Beskrivelse af jobprofilen
Udvikleren arbejder med at udvikle IT-løsninger. Rollen kan dække over en bred vifte af forskellige typer af udviklere til forskellige applikationer, front-end, back-end, webløsninger, mobile løsninger etc. Udvikleren vil oftest indgå i et team, hvor der arbejdes sammen om løsninger – ofte med stramme deadlines og en stor grad af individuelt ansvar.
Individuel anbefalet uddannelse:
Akademiuddannelser:
Akademimoduler:
Diplomuddannelser:
Beskrivelse af jobprofilen
IT-arkitekten binder de forskellige IT-løsninger i en organisation sammen til en større enhed. En af de vigtigste egenskaber for IT-arkitekten er forretningsforståelsen – en grundlæggende indsigt i hvordan IT-systemerne giver mening i forhold til driften af organisationen. Dermed har IT-arkitekten ansvaret for at bygge bro mellem IT og driften – og forstå hvordan teknologien kan understøtte de strategiske målsætninger i organisationen.
Individuel anbefalet uddannelse:
Akademiuddannelser:
Diplomuddannelser:
Masteruddannelser:
Drømmer du om at komme i gang med uddannelse? Har du ret til uddannelse? HK har lavet et overblik over, hvilke uddannelsesveje der er for dig i IT, som vil have ny viden, varetage nye opgaver og styrke din faglighed.
Download et postkort her:
En stærk faglighed og opdaterede kompetencer er den bedste garanti for, at du også har job i morgen. Måske er det tid til en opdatering af dine kompetencer – eller til at få nogen nye?
Har du satset på job frem for uddannelse? Og har tilegnet dig masser af viden og kompetencer gennem arbejdslivet? Så har du en unik mulighed for at få papir på det, du kan, gennem en realkompetencevurdering (RKV)
Vi klæder dig på med grundlæggende viden om grøn omstilling, så du kan analysere og gentænke arbejdsgange og gøre dit arbejde og din arbejdsplads mere bæredygtig.
Log ind med MitID
Du kan altid bruge dit MitID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit MitID