MitID virker ikke. Hvad gør jeg?
Så skal du kontakte supporten hos MitID, da HK desværre ikke kan hjælpe dig i den situation.
Få support hos MitID
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge MitID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med MitID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med MitID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med MitID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit MitID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
Medlemmer inden for fagområdet kundeservice arbejder med fx kundebetjening, support, ordrebehandling, mødebooking mv. Ca. 10 % af HK Privats medlemmer arbejder inden for kundeservice.
HK’ernes job og opgaver inden for kundeservice gennemgår en hastig udvikling. Det er også et af de fagområder, der har det største potentiale for digitalisering. Særligt kunstig intelligens (AI), som kan indsamle data om kundernes adfærd og behov bliver banebrydende for faget, ligesom fremtidens kundeservicebeslutninger bliver truffet på baggrund af data. Tendensen er, at kunderne klarer 85 % af deres henvendelser til kundeservice uden at interagere med et menneske, og at 50 % af kundeservicedialogen finder sted på digitale kanaler som fx chat, SoMe og e-mail. Så digitale kompetencer, systemkendskab og evnen til at begå sig på en række nye platforme bliver afgørende for fremtidens kundeservicemedarbejdere.Udviklingen går desuden mod, at kundeservice, serviceinnovation og den gode kundeoplevelse bliver et helt afgørende konkurrenceparameter for virksomheder. Derfor bliver fremtidens kundeserviceopgaver mere tidskrævende og komplekse. Det betyder også, at rollen som kundeservicemedarbejder ændrer sig fra at være servicerende til at være mere guidende og vejledende, og det stiller nye krav til kundeservicemedarbejderens kompetencer. Så tiden, hvor kundeservicemedarbejdere primært besvarede telefonopkald, er slut, og simple opgaver såsom at rette stamdata og tjekke og tracke ordrer er overladt til systemerne og kunderne selv.
Fremtiden byder på mange muligheder, men det kan være svært at gennemskue, hvilken vej du skal gå.
HK Privat giver et bud på tre jobprofiler inden for fagområdet kundeservice. Jobprofilerne afhænger af typen af virksomhed, du er ansat i. I større virksomheder vil der ofte være flere specialiserede jobprofiler, hvor mindre virksomheder typisk har behov for medarbejdere, der kan varetage en bredere vifte af opgaver. Jobprofilerne består af nogle grundlæggende kompetencer, som er vigtige for alle HK’ere, nogle specifikke faglige kompetencer, og en række anbefalede uddannelsesveje.
Overvej hvilken profil, der passer til dig, og se hvilke kompetencer, du får brug for at tilegne dig. Start der, hvor din interesse er, og på det niveau der passer til dig. Så er du godt på vej i din faglige udvikling.
Beskrivelse af jobprofilen
Kundeservicerådgiveren er den, der har direkte kontakt eller dialog med kunden. Rådgiveren har et solidt kendskab til virksomheden produkter, services og/eller ydelser og kan tilpasse løsninger til kundens individuelle behov. Rådgiveren er en praksis problemløser for kunden. Din styrke er, at du er tætteste på kunden, du har forståelse for den gode kundeoplevelse, du kan skabe kundeloyalitet, og derfor har du en vigtig funktion i at formidle kundernes behov tilbage til organisationen/virksomheden, så den samlede kundeoplevelse hele tiden forbedres. Din viden om kunden er også afgørende, når der fx skal udvikles nye digitale løsninger eller udvikles nye produkter.
Individuel anbefalet uddannelsesveje:
AMU kurser:
Akademiuddannelser:
Akademimoduler:
Drømmer du om at komme i gang med uddannelse? Har du ret til uddannelse? HK har lavet et overblik over, hvilke uddannelsesveje der er for dig, der arbejder med kundeservice og som vil have ny viden, varetage nye opgaver og styrke din faglighed.
Download et postkort her:
En stærk faglighed og opdaterede kompetencer er den bedste garanti for, at du også har job i morgen. Måske er det tid til en opdatering af dine kompetencer – eller til at få nogen nye?
Har du satset på job frem for uddannelse? Og har tilegnet dig masser af viden og kompetencer gennem arbejdslivet? Så har du en unik mulighed for at få papir på det, du kan, gennem en realkompetencevurdering (RKV)
Vi klæder dig på med grundlæggende viden om grøn omstilling, så du kan analysere og gentænke arbejdsgange og gøre dit arbejde og din arbejdsplads mere bæredygtig.
Log ind med MitID
Du kan altid bruge dit MitID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit MitID