Uddan dig hjemme i sofaen

05. oktober 2015  |  Nordjylland

Efter efterårsferien kan du tage AMU-kurser som fjernundervisning.

mand med bærbar computer

Opkvalificering og efteruddannelse er vigtig. Men hvornår skal man få tid?

På Aalborg Handelsskole har man forsøgt at løse problemet ved at lave et Åbent Læringscenter, der tilbyder en række korte og længere fjernundervisnings-forløb, som du kan følge hjemmefra.

Fjernundervisningen kan for eksempel være et AMU-forløb, hvor du kan tage de grundlæggende niveauer inden for it, økonomi og regnskab, lige som du kan tage enkeltfag på HH-niveau helt op til B- og A-niveau. AMU-forløbene kan du tage i dit eget tempo, mens fag, der afsluttes med eksamen, er bundet op på eksamensplanerne.

- AMU-forløbene starter efter efterårsferien, og fra januar 2016 tilbyder vi også akademifag som fjernundervisning, fortæller uddannelseschef Torben Lindy Christensen, Aalborg Handelsskole.

Fra sommerferien 2016 vil du kunne tage hele uddannelser, eksempelvis som akademimerkonom.

Uddannelserne under Åben Uddannelse er ikke gratis, og som udgangspunkt betaler man selv – eller arbejdsgiveren betaler. Er man ledig, kan man evt. søge om seks ugers betalt efteruddannelse.

- Man kan kontakte vores vejledere, der gerne hjælper, både med at vælge de rette kurser og med at finde ud af eventuel finansiering, fortæller Torben Lindy Christensen.

Problemer med login?

Log ind med NemID