Vagtskifte hos HK Kommunal Nordjylland

09. februar 2016  |  Nordjylland  |  HK Kommunal  |

Efter elleve år på formandsposten går Brian Andersen på efterløn

Der er vagtskifte på programmet, når HK Kommunal Nordjylland holder generalforsamling 8. marts.

Efter elleve på formandsposten lader 63-årige Brian Andersen hvervet gå videre. HK’s interne aldersregler forhindrer ham i at genopstille.

Hermed slutter hans mangeårige faglige indsats, der startede i 1984, da HK’erne hos socialforvaltningen i Aalborg Kommune valgte han som deres tillidsrepræsentant.

Tillidshvervet på arbejdspladsen varetog han fra 2004 sideløbende med formandsposten i HK Kommunal Nordjylland, som han overtog efter fusionen mellem det daværende HK Aalborg og HK Hobro. I 2009 forlod han jobbet hos kommunen – og dermed sit hverv som tillidsrepræsentant – for at blive fuldtids politiker i HK.

Sideløbende med jobbet som tillidsvalgt i HK, beklæder Brian Andersen det offentlige hverv som repræsentant i Ankestyrelsen, hvor han er med til at behandle børnesager og sager om arbejdsmiljø.

Begge problemstillinger optager ham dybt: De sociale sager har været en stor del af hans professionelle liv som sagsbehandler i den kommunale socialforvaltning og arbejdsskadesager har han haft tæt inde på livet i sine næsten 32 år som tillidsvalgt.

For Brian Andersen er det ikke vemodigt at skulle stoppe den faglige indsats i HK.

- Jeg har kendt datoen rigtig længe og føler mig klar til at stoppe. Og efter elleve år med samme formand, er det måske heller ikke så tosset for afdelingssektoren at få nye friske kræfter på posten, siger han med et smil.

Læs mere og tilmeld dig generalforsamlingen

AFSKEDSRECEPTION
Der bliver mulighed for at sige Brian Andersen tak for indsatsen, når HK Nordjylland holder afskedsreception fredag den 11. marts kl. 13-17 i HK-huset, Gartnervej 30 i Aalborg. Deltagelse meldes i forvejen til 20lt@hk.dk.

- Uden engagement dør bevægelsen

Levende debat er blevet en mangelvare, mener Brian Andersen, der i marts forlader formandsposten i HK Kommunal Nordjylland.

Læs afskedsinterview

Problemer med login?