HK-Koret Østjylland

|  Østjylland

Ansøgningen om ny korleder er afblæst.

Vi har nu aftalt med Frieda – Friederike Felicitas Funk – at hun fortsætter, som vores højt skattede korleder indtil foreløbig sommeren 2018. Frieda afslutter da sin uddannelse på konservatoriet, og kan derefter ikke vide hvad der skal ske. Vi håber selvfølgelig, at samarbejdet kan fortsætte længere, men er indtil videre lykkelige for, at det nu er frem til sommeren 2018.

Korprøver og optagelse af ny medlemmer

Korets prøver holdes i øvelokalet i Lokalcenter Møllestien, Grønnegade 10 – indgang fra Møllestien -, hver onsdag aften mellem kl. 18.45 og kl. 21.00 med vores dirigent Frieda. Du må gerne kigge ind for at høre, hvad vi laver. Vi søger hele tiden nye sangere på alle stemmer.

Vi har året igennem gang i rigtig mange gode arrangementer. Men også de ugentlige sangaftener er en meget vigtig del af korets musikalske og sociale liv – man går glad hjem efter en aften med samvær omkring sang.

HK Koret har nu godt 35 sangere fordelt på 4 stemmegrupper, sopran (16), alt (10), tenor (6) og bas (4). Men der er stadig mulighed for nyoptagelse af medlemmer i Koret - på alle stemmer. Vi har haft en god tilgang af sopraner, bas og tenor det forløbne år, men optager som sagt gerne på alle stemmer.

Brænder du for at synge i kor: Kontakt da korets formand Kristian Agger, mail kr.am.agger@gmail.com, tlf. 25468422. Derefter vil vi, i samarbejde med vores dirigent, vurdere din henvendelse i forhold til korets stemmebehov.

HK Koret Østjylland ved åbningen af Kulturby 2017 i Aarhus

Foråret 2017

Lørdag d. 21. januar var vi sammen med 900 andre korister deltagere i åbningen af ”Kulturby Aarhus 2017”  Hvor vi sang ”Dream Suite” til forud indspillet akkompagnement af Aarhus Jazz Orchestra”.

Vi holdt vinterkoncert for Bostedet Høskoven søndag den 26. februar 2017 om eftermiddagen. Vi glæder os til igen at holde koncert og synge sammen med de søde mennesker på Høskoven.

HK-Koret Østjylland var månedens kor på DOKK1 lørdag den 4. marts kl 11-11.45. Det gør vi også gerne igen.

Og vi kombinerede vores sommerafslutning med en meget velbesøgt koncert på Møllestien, hvor koret over for beboere og brugere kvitterede for den gæstfrihed vi nyder på centeret til vores korprøver.

Foråret blev forlænget med to koncerter. Den første - som i 2016 - ved åbning af årets Latinerfestival på Pustervig Lørdag formiddag d.17.6.17. Den anden en koncert ved årets Rosenfestival på Knud E Pedersens ”Rosen Planteskole" i Harlev Søndag formiddag d. 25.6.17. Begge gode arrangementer, som vi håber måske at kunne gentage i 2018?

Efteråret 2017

Vi startede efteråret med, som kor at deltage i opførelsen af suiten ”On Rosenhill”, fredag d. 1. september i Aarhus Musikhus, Symfonisk Sal. ”On Rosenhill” er skrevet af Jakob Buchanan og blev opført af Aarhus Jazz Orchestra, hvor vi - som kor siddende blandet op med publikum -, som sidste sats sammen med orkesteret opførte ”Dream Suite” igen. Tak til Aarhus Jazz Orchestra for fantastiske kor oplevelser.

Vi arbejder nu frem mod julekoncerterne, startende med en Kordag, som blev afholdt i HK Østjyllands lokaler i Brabrand – tak for lån!. Vi skal synge 3 julekoncerter. Først på Lokalcentret Marselis søndag d. 26.11.17, derefter på Aarhus H, fredag d. 1.12.17 kl. 16-17, med efterfølgende juleafslutning på Møllestien, og sidst Julekoncert på Bostedet Høskoven, søndag eftermiddag d. 3.12.17.

Foråret 2018

Forårssæsonen 2018, starter onsdag d. 17 januar 2018, med Nytårskur.

Der er endnu ikke aftalt og planlagt koncerter i foråret, men det skal nok komme. Der er altid noget i støbeskeen.

Koncertrejse til Barcelona, hvor hele koret tager til Barcelona og synger en koncert i Sagrada Familia – arkitekten Antoni Gaudí’s ufuldendte kirke -, er stadig på tegnebrættet.

Mere information

Netværksdebat

Vi fandt ikke nogen debatter om emnet under Netværk. Hvis du har noget, du gerne vil diskutere med andre, kan du selv oprette et indlæg under et af netværkene.

Se mere under Netværk

Andre artikler

Kunstforeningen HK Østjylland

Når du er medlem af HK Østjylland har du også mulighed for at blive medlem af Kunstforeningen