HK-Koret Østjylland

|  Østjylland

Korleder.

Vi har i foråret aftalt med Frieda – Friederike Felicitas Funk – at hun fortsætter, som vores højt skattede korleder mindst indtil foreløbig sommeren 2019. Frieda har afsluttet sin uddannelse på konservatoriet, med flotte koncerter i korledelse og klassisk piano. Og vores håb om at samarbejdet kunne fortsætte efter sommeren 2018 er blevet opfyldt, idet Frieda fortsætter sin uddannelse i Aarhus med klassisk korledelse, som fag.

Korprøver og optagelse af ny medlemmer

Korets prøver holdes i øvelokalet i Lokalcenter Møllestien, Grønnegade 10 – indgang fra Møllestien -, hver onsdag aften mellem kl. 18.45 og kl. 21.00 med vores dirigent Frieda. Du må gerne kigge ind for at høre, hvad vi laver. Vi søger hele tiden nye sangere på alle stemmer.

Vi har året igennem gang i rigtig mange gode arrangementer. Men også de ugentlige sangaftener er en meget vigtig del af korets musikalske og sociale liv – man går glad hjem efter en aften med samvær omkring sang.

HK Koret har nu godt 35 sangere fordelt på 4 stemmegrupper, sopran (16), alt (10), tenor (6) og bas (4). Men der er stadig mulighed for nyoptagelse af medlemmer i Koret - på alle stemmer. Vi har haft en god tilgang af sangere det forløbne år, og optager som sagt gerne på alle stemmer.

Brænder du for at synge i kor: Kontakt da korets dirigent Frieda, mail frieda94@web.de, tlf 91992976 eller korets formand Kristian Agger, mail kr.am.agger@gmail.com, tlf. 25468422. Derefter vil vi, vurdere din henvendelse i forhold til korets stemmebehov.

HK Koret Østjylland

Foråret 2018

Koret startede 2018 med Koncert på Møllestien og Nytårskur. Begge dele forløb rigtig godt, selv om koncerten blev planlagt i al hast. Vores lokale var optaget først på aftenen til ”Frivilligdag”, men vi sang så for dem i forbindelse med deres bespisning - og deltog efterfølgende i middagen. Og så holdt vi Nytårskur med bobler, som traditionen byder.

Det blev i januar vedtaget at koret tager på koncertrejse til Barcelona den 9.-13. oktober 2018. Fly og hotel er bestilt. Torsdag den 11. oktober synger koret i Sagrada Familia Gaudí’s endnu ufuldendte katedral i Barcelona, og vi har kontakt til et lokalt kor, med henblik på en fælleskoncert.

Lørdag d. 26. maj var koret med til at åbne Latinerfestivalen sammen med Jacob Haugaard, ved en koncert på Pustervig Torv. Det er anden gang vi indleder åbningen, og da det er rigtig hyggeligt, håber vi at det nu er blevet en tradition.

Vi havde en hyggelig sommerafslutning med fælles buffet den 6. juni. Og i ugen efter  sang vi en lille koncert i Vor Frue Kirke på Valdemarsdag den 15. juni i forbindelse med flagenes dag.

Efteråret 2018

Koret havde opstart onsdag den 22 august og indleder korprøverne onsdagen efter. Og nu har vi travlt. Vi skal have vore repertoire til koncertrejsen til Barcelona i oktober på plads.

Derfor har vi søndag den 16. september booket HK’s lokaler i Brabrand til en kordag – hvor vi også får nogle oplæg om Barcelona og arkitekten Gaudí.

Linå Kirke – v. vores tidligere dirigent organist Anne Gössler Christensen - har onsdag den 29. september kl 19.30 arrangeret en koncert – dels i Kirken og dels i Menighedshuset. Vi skal synge det koncertrepertoire vi bruger til koncerterne i Barcelona. Et arrangement vi er taknemlige for, fordi det passer så fint ind i vores forberedelser.

Fra tirsdag den 9. oktober til den 13 oktober 2018 er koret på rejse til Barcelona. Vi skal bo på et centralt hotel i Barcelonas gamle bydel, således at der er mulighed for at opleve byens seværdigheder på gåben. Koncerten i Sagrada Familia torsdag kl 18 er i forlængelse af en guidet tur i Kirken. Derudover planlægger vi en koncert sammen med et lokalt rytmisk kvindekor - det bliver spændende.

Når vi kommer hjem skal vi arbejde frem mod julekoncerterne. Vi regner med at synge 2-4 julekoncerter. Først på Lokalcenter Marselis og Bostedet Høskoven. Derefter på Aarhus H, fredag d. 30. november kl. 16-17. Og måske en koncert  på Møllestien i forbindelse med vores juleafslutning.

Mere information

Sommerferietid med jyske medlemsfordele

Ta’ familien med i Legoland, Jesperhus eller Jyllands Park Zoo. Sommeren er fyldt med oplevelser...

Medlemsfordele Kultur

Se flere aktuelt

Netværksdebat

Vi fandt ikke nogen debatter om emnet under Netværk. Hvis du har noget, du gerne vil diskutere med andre, kan du selv oprette et indlæg under et af netværkene.

Se mere under Netværk

Andre artikler

Kunstforeningen HK Østjylland

Når du er medlem af HK Østjylland har du også mulighed for at blive medlem af Kunstforeningen