Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmer

|  Trafik og Jernbane

Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmer er en forening for alle medlemmer af HK Trafik & Jernbane, som er på rådighedsløn.

Når du som medlem kommer på rådighedsløn bliver du automatisk medlem af foreningen samtidig med, at du bevarer dit kredstilhørsforhold.

I Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmer finder du viden om de særlige vilkår, som alle rådighedslønnere har til fælles. Foreningens formål er at varetage medlemmernes fælles interesser i forbindelse med vedligeholdelse af faglige kompetencer, jobsøgning og forberedelse til pensionering. Dette sker blandt andet på de temamøder, Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmer arrangerer, samt via foreningens nyhedsbreve.

• Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmer bestyrelse
      Søren E Andersen
    Kredsformand
    E-mail: sorenandersenhk@gmail.com - Mobil 2135 0224
    Er ”født og opvokset ” i DSB Rejsebureau hvor jeg fra 1984 har været leder og fra 2000 til 2010 været chef for hele kæden. Kom på rådighedsløn da vi lukkede bureauerne i 2011 - som bureauleder i Rbu Lyngby.

Ulla Hammelsvang
    Har været ansat siden 1982, hvor jeg startede som elev i rejsebureau Svendborg. I 1990 søgte jeg nye udfordringer/ luftforandring, og kom til DSB Tours som leder af billetkontoret. Savnede dog Svendborg og den friske luft " på landet" og kom tilbage til rbu Svendborg i efteråret 1992. Blev leder af bureauet i 1997 og var der til lukningen i 2010. Fortsatte som konsulent under Tours indtil den endelige lukning af bureauerne.
      Erik Kvist
    E-mail: erik@kvist.it – Mobil 2621 7874
    Jeg har været ansat i DSB i 30 år, heraf de ca. 25 år i DSB Rejsebureau. I Rejsebureauet har jeg gennemgået den R faglige assistent uddannelse og arbejdet en nogle år i salget på DSB Rejsebureau Terminus Vesterbrogade og KH, samt i DSB Rejsebureau Lyngby. De seneste godt 12 år har jeg arbejdet i DSB Tours, primært med support, tilrettelæggelse af arbejdsgange, systemadministration af DSB Rejsebureau systemer, samt aktiv deltager i kravspecifikation til nyt Rejsebureau system. Samtidig drift og udvikling af telefon systemer benyttet af DSB Rejsebureau. De seneste år som ansvarlig for implementering af nye tiltag i DSB Rejsebureauer rundt i landet, sikring at tiltag fra ledelsen blev gennemført på salgssiden.
      Carsten Enstrøm
    E-mail: carsten.enstroem@gmail.com – Mobil 30290702
    Jeg har været i DSB i omkring 35 år og har altid været beskæftiget i områderne omkring salg og kundebetjening. Først den lidt traditionelle start på diverse banegårde i hovedstadsområdet og senere i Salgs- og markedsføringskontoret. Sideløbende med det underviste jeg på DSB skolen i ca. 15 år i passagerprodukter for salgs- og togpersonale. De seneste 20 år har jeg bestridt diverse chefstillinger, først som salgsproduktionsenhedsleder i S-tog, dernæst chef for togrevisorerne i Stog. Efter det blev jeg distriktschef i Kort og Godt som senere indgik samarbejde med 7-Eleven. Dernæst en lille afstikker til Rejsekort inden jeg i 2012 blev sendt på rådighedsløn.
      Kate Christensen
    E-mail: fam.chr@email.dk - Mobil 20987497
    Jeg har været i DSB i 36 år.  Startede i  billetsalg i Roskilde hhv. Næstved.  I 1991 kom jeg til Marketing på hovedbanegården hhv. Sølvgade, hvor jeg i en årrække havde forskellige lederfunktoner. Kom senere til Kundecentret, hvor jeg fik ansvaret for Callcentret først på Otto Bussesvej, Kolding og Randers, hvorefter vi sammenlagde centrene til et Kundecenter i Telegade. Det førte senere til en organisationsændring , hvor min stilling blev nedlagt og blev sendt på rådighedsløn.

• Formål og målsætning
    Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmers mål for 2014 og 2015

Det er Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmers mål at opfylde medlemmernes behov for aktiviteter, rådgivning og videreuddannelse.

Kort sagt at skabe mest mulig værdi for medlemmerne.

Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmer vil, gennem skræddersyede løsninger og i samarbejde med kredsene og det centrale HK T/J, styrke medlemmerne, for i fremtiden at få en bedre pensionstilværelse eller tilbagekomst til arbejdsmarkedet.

Se også Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmers strategiplan for 2014 og 2015

• Vedtægter

Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmers vedtægter godkendt på årsmødet den 29. januar 2015 på Viby Kro kan hentes her som pdf-fil

Vedtægter

• Strategiplan

Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmers strategiplan for 2015-2016 kan hentes her som pdf-fil

Strategiplan

På rådighedsløn og ledig

Alle HK Trafik og Jernbanes medlemmer, der er i opsigelsesperiode eller på rådighedsløn, kan benytte sig af A-kassens tilbud samt de tilbud den lokale fagforening tilbyder. Du kan lægge dit CV ind i HK`s Jobportal og få ledige job direkte i din mailboks. Du kan også benytte dig af alle de kurser HK udbyder rundt om i de lokale fagforeninger. Det er en fordel at tilmelde sig HK Kvikstart kurset i den lokale fagforening. Kurset tager ca. 2 timer og du får efterfølgende kontakt med en konsulent, der vil hjælpe dig videre ud fra dine ønsker og dine kompetencer.

Du vil måske have en realkompetencevurdering ud fra dine erhvervserfaringer fra mange år i Statens tjeneste. Husk at medbringe CV, eks. på jobansøgninger samt eksamensbeviser til kurset.

Du kan starte med at ringe til HK`s Karriere telefonen 33 30 44 60, der har åbent mandag kl. 14-17. Husk også et bruge alle de online kurser HK udbyder, der kan du lære meget om f.eks. at søge job, skrive en ansøgning samt at gå til samtale.

Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmer tilbyder også kurser i følgende: A-kasse - pensionsforhold og kompetenceudvikling. Se under arrangementer i højre side hvornår kurserne afholdes.

Har du spørgsmål så kontakt Foreningen af Rådigheds og Servicemedlemmers bestyrelse på telefon 42762435.

S-banen og Øresundstrafikken skal udbydes

I dag har Transportministeren på vegne af regeringen, DF og De radikale offentliggjort deres plan...

HK Trafik & Jernbane indkalder til delegeretmøde 2018

Branchebestyrelsen udskriver i den forbindelse valg af delegerede og indkalder forslag til det...

Frikortssagen: Dom den 22. december 2017

Sagen om Banedanmarks fjernelse af fribefordring for de ansatte har været igennem to dages...

Se flere aktuelt

Netværksdebat

Vi fandt ikke nogen debatter om emnet under Netværk. Hvis du har noget, du gerne vil diskutere med andre, kan du selv oprette et indlæg under et af netværkene.

Se mere under Netværk

Andre artikler

Seniorklubben indkalder til generalforsamling

Indkaldelse til generalforsamlingen den 24. oktober kl.11.30 i Kulturmaskinen, Farvergården 7,...