Ring til HK's fagforening

Når du har spørgsmål til ansættelsesvilkår, kontingent, medlemskab samt samtaler i Job og vejledning

Onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-17.00
Fredag Lukket
Lørdag Lukket
Søndag Lukket
Mandag 8.00-17.00

Skal vi ringe dig op?

Bestil et opkald, så ringer vi til dig i det ønskede tidsrum

Bestil opkald

Ring til HK's a-kasse

Når du har spørgsmål til dagpenge, feriedagpenge, efterløn, jobsøgning i EØS og selvstændig virksomhed

Onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-17.00
Fredag Lukket
Lørdag Lukket
Søndag Lukket
Mandag 8.00-17.00

Skal vi ringe dig op?

Bestil et opkald, så ringer vi til dig i det ønskede tidsrum

Bestil opkald

Husk, at du også altid er velkommen til at skrive til os

Oplever du tekniske problemer med hjemmesiden ring: 4437 1563 - åben: 6.00-24.00

|  Røde Kors

Her kan du se pensionsreglerne for ansatte centermedarbejdere.

§ 7. Pension (fra fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet/Dansk Røde Kors Asylafdelingen og HK/SL):

Stk. 2:

For ansatte, der er fyldt 25 år, har mindst 4 års sammenlagt beskæftigelse i det offentlige og har mindst 15 timers ugentlig beskæftigelse i gennemsnit indbetales et pensionsbidrag på 15% af de pensionsgivende løndele. Af pensionsbidraget, der indbetales af Asylafdelingen til Sampension, anses 1/3 for at være den ansattes eget bidrag.

Stk. 3:

For ansatte, der er fyldt 20 år, har mindst 9 måneders sammenlagt beskæftigelse i det offentlige og har mindst 15 timers ugentlig beskæftigelse i gennemsnit indbetales et pensionsbidrag på 10,65% af de pensionsgivende løndele. Af pensionsbidraget, der indbetales af Asylafdelingen til Sampension, anses 1/3 for at være den ansattes eget bidrag.

Stk. 4:

Ansatte, der er omfattet af stk. 3, overgår til pensionsbidrag efter stk. 2, når de opfylder betingelserne i stk. 2.

Stk. 5:

For ansatte med mindre end 15 timers ugentlig beskæftigelse, som i øvrigt opfylder betingelserne efter stk. 2 eller stk. 3, indbetales - når ansættelsen har varet 6 måneder - pensionsbidrag efter stk. 2 eller 3, med tilbagevirkende kraft fra det tidspunkt betingelserne er opfyldt.

Stk. 6:

For ansatte, der overgår til ansættelse direkte fra en ansættelse (privat eller offentlig), som under denne har været omfattet af en pensionsordning som led i ansættelsen (arbejdsmarkedspension), indbetales pensionsbidrag efter reglerne i stk. 3, indtil betingelserne i stk. 2 er opfyldt. 30 kalender-dages afbrydelse, eller derunder, betragtes som direkte overgang."

TR-FORUMS bemærkninger:

Hvis du er blevet ansat i DRK-A direkte fra en privat eller offentlig ansættelse med arbejdsmarkedspension, så kontakt venligst Asylafdelingens HR-sektion - Jannik Boysen eller Tove Jørgensen - for en snak om, hvilken dokumentation de har brug for, så din pension kan fortsat udbetales/beregnes rigtigt.

Problemer med login?

Log ind med NemID