Mit NemID virker ikke
Så skal du kontakte NemIDs support for hjælp .
Generelt skal du altid kontakte NemID, hvis du har problemer med dit NemID.
Tjek fx NemID support og kontakt
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med NemID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med NemID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med NemID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
Frem til marts 2021 vil der blive udbudt en lang række endags kurser rundt om i hele Danmark, som på den ene eller den anden måde skal give dig og dine TR-kolleger værktøjer til at give jeres kolleger et venligt skub i retning af efteruddannelse.
Klik på billedet og se det som pdf.
Hent flyer med TR-fondens kommende aktiviteter
Herunder kan du se beskrivelser af de enkelte kurser og finde link til tilmelding, efterhånden som de er klar.
Online kursus på 2 moduler med fokus på dine tekster og din modtager.
Deltag i dette kursus og bliv bevidst om, hvordan du kan skrive vedkommende, klart og effektivt. Stram dine tekster og budskaber op, så de går igennem hos din modtager – og har den effekt, du gerne vil have.
Kurset har fokus på konkrete værktøjer, som du skal bruge på nogle af dine egne mails undervejs. Imellem modul 1 og 2 får du en lille hjemmeopgave, som er med til at gøre udbyttet af kurset meget anvendeligt. Du får samtidig feedback på dine tekster fra underviseren og dine TR-kolleger undervejs.
Efter gennemførelse af de to moduler får du, ud over det anvendte kursusmateriale, udleveret en onepager, med de vigtigste værktøjer, så du med det samme kan implementere det, når du skal skrive mails fremover. Modul 1 og 2 foregår via Microsoft Teams og varer 2,5 timer hver. Du skal forvente at bruge 1 til 1,5 timer på hjemmeopgaven.
Læs mere på tilmeldingssiden i bjælkerne herunder.
På denne online workshop får du inspiration og værktøjer til at sætte kompetenceudvikling på dagsordenen i dit samarbejdsudvalg.
På workshoppen Sæt kompetenceudvikling på dagsordenen i SU får du håndgribelig viden om indholdet i aftalerne om kompetenceudvikling i staten, og om hvordan de kan bruges som en løftestang til at få sat fokus på kompetenceudvikling i dit samarbejdsudvalg.
Du vil blive introduceret til selve det at arbejde med en kompetencestrategi, og gennem cases får du indblik i, hvordan tillidsrepræsentanter på andre statslige arbejdspladser har grebet arbejdet an.
Sammen med de øvrige deltagere får du mulighed for at diskutere kompetencestrategierne fra de viste cases, og at øve jer i, hvordan I kan sætte kompetenceudviklingen på dagsordenen i jeres samarbejdsudvalg.
Omdrejningspunktet for workshoppen er, at du skal kunne bruge det, du lærer på kurset i praksis, og at det skal være brugbart, når samarbejdsudvalget skal arbejde med kompetenceudvikling på din arbejdsplads.
Der vil være et opfølgningsmodul 3-4 uger senere, hvor I taler om, hvilke konkrete handlinger du har foretaget for at sætte kompetenceudvikling på dagsordenen i samarbejdsudvalget. Du får også rig mulighed for at sparre med TR-kolleger og stille spørgsmål til underviseren, hvis der er noget, du er i tvivl om.
Når du er tilmeldt, modtager du et par dagen inden kursusstart en indkaldelse til Teamsmøde for både den digitale workshop og opfølgningsmodulet.
Undervisere:
Dine undervisere på kurset er Susanne Elise Rehm, som er uddannet jurist og er faglig konsulent i HK Stat, og Karsten Glahn der gennem mange år har undervist for fagbevægelsen i forhandling og kommunikation med fokus på samarbejdet mellem ledelse og medarbejdere, blandt andet i samarbejdsudvalg. Kursusleder er Kirstine Bredsgaard Kaarde, HK Stat.
Bliv skarp på at holde møder med dine kolleger.
Hvad enten det drejer sig om 2 eller 20 mødedeltagere, får du på dette kursus konkrete redskaber til at holde og lede møder digitalt.
Kurset bestå af 3 dele:
På workshoppen bliver du undervist i at holde digitale møder. Du får en række konkrete værktøjer og lærer blandt andet, hvordan du forbereder deltagerne til det digitale møde, og hvordan du bliver helt skarp på at formulere formål og udbytte af det digitale møde. Du skal medbringe en konkret case på et møde, som du skal afholde i nærmeste fremtid.
Hjemmeøvelsen tager udgangspunkt i den mødecase, du har valgt, og du skal forberede det konkrete møde ved hjælp af de værktøjer, du har lært på webinaret.
På spørgetimen vil du få mulighed for at få besvaret de spørgsmål, der er opstået, når du har arbejdet med at planlægge dit konkrete møde. Du vil blive en del af en gruppe på 6, som deltager i spørgetimen.
Læs mere på tilmeldingssiden i bjælken herunder.
*Spørgetimen varer 1 time men med 3 forskellige hold, derfor fremstår det som 3 timer.
Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.
Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.
Log ind med NemID
Du kan altid bruge dit NemID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit NemID
Log ind med CPR nr. og adgangskode
Hvis du har oprettet en adgangskode til HK, kan du logge ind med CPR nr. og adgangskode lige her.
Problemer med login?
For at øge sikkerheden i forbindelse med din adgangskode til Mit HK, skal du logge ind med NemID første gang, herefter kan du oprette din egen adgangskode på Mit HK.