HK.dk logo

Sådan fungerer bureauet

16. september 2018  |  Freelancer

Tjek vores brugerguide og bliv klogere på, hvordan bureauet fungerer

Trin 1 -  Du skaffer en opgave

Du forhandler en opgave med kunden

Du får tilbudt en opgave, og du forhandler detaljerne omkring opgaven på plads – hvad der skal leveres, hvor mange timer det tager, om der er udgifter i forbindelse med opgaven (anskaffelser, kørsel mm), der dækkes af kunden, hvornår arbejdet udføres og afsluttes.

Prisen skal tage højde for udgifter til administration/forsikringer, feriepenge, pension, driftsudgifter, efteruddannelse mm.

Du kan bruge vores prisguide til inspiration til din prissætning 
For at se, hvad kundens pris giver dig i løn, brug lønberegneren
For at se, hvad din timeløn giver i pris til kunden, brug prisberegneren

 

Trin 2 - Du indberetter opgaven til bureauet

Du indberetter opgaven til bureauet

Du har skaffet en opgave, men kunden vil kun hyre dig på faktura. Du har ikke CVR-nummer og er måske også i tvivl, om du er klar til at oprette et. I stedet kan du indberette din opgave ved at udfylde formularen på hjemmesiden.

Bureauet tjekker herefter bl.a.:

  • at opgaven ligger inden for bureauets område. Manuelt arbejde kan ikke administreres af bureauet, da det ligger uden for vores forsikringsaftale
  • at din pris ikke ligger under, hvad en ansat inden for nærmeste branchekode koster arbejdsgiverne
  • at opgaven ikke er påbegyndt eller udført. Bureauet kan kun administrere opgaver, der er bekræftet af kunden før arbejdets påbegyndelse bl.a. af hensyn til hvidvaskningsregler og forsikring mm.

Hvis bureauet ikke kan påtage sig opgaven, kontakter vi dig. Ellers går vi til trin 3.'

 

Trin 3 - Bureauet formaliserer aftalen

Bureauet bekræfter aftalerne

Bureauet udformer en ordrebekræftelse til kunden. Når kunden har bekræftet ordren, sender vi en kopi af ordrebekræftelsen til dig sammen med en ansættelseskontrakt. Bureauet ansætter dig tidsbegrænset til at udføre det aftalte stykke arbejde. Du underskriver kontrakten og mailer en indscannet eller affotograferet kopi retur til bureauet. Du kan nu gå i gang med det aftalte arbejde.

Hvis noget ændrer sig i løbet af arbejdet – fx hvis ordren ændres, udbygges eller på anden måde justeres, skal du kontakte bureauet, få vi kan justere ordrebekræftelsen til kunden.

Hvis det er en længerevarende opgave, kan du indberette timer undervejs via hjemmesiden. Så sender vi en timebekræftelse til kunden. Bureauet kører løn 2 gange om måneden. Hvis det er en opgave af kortere varighed, indberetter du blot timer og evt. udgifter, når du afslutter opgaven.

 

Trin 4 - Bureauet fakturerer kunden 

Bureauet fakturerer kunden

Når opgaven er udført, giver du bureauet besked via hjemmesiden ved at udfylde ”Afslut opgave”.Så fakturerer bureauet kunden for opgaven i henhold til ordrebekræftelsen. Kunden betaler, og Bureauet modtager pengene. Hvis kunden ikke betaler, står Bureauet for at inddrive pengene, og lykkes det ikke, får du stadig løn for opgaven.

 

Trin 5 - Bureauet laver regnskab, og du får løn

Bureauet laver regnskab  og du får løn

Når du har givet besked om, at opgaven er afsluttet, går Bureauet i gang med at beregne din løn fraregnet administrationsgebyr og evt. udgifter, der ikke dækkes af kunden. Du modtager lønnen på din lønkonto, og der indbetales feriepenge til feriekonto. Du får en elektronisk lønseddel, og dine timer indberettes til indkomstregistret.

Bureauet står for momsregnskab, skattebetaling og alt det andet administrative arbejde, der følger med et CVR-nummer. 
Husk at logge ind i din skattemappe og juster din forskudsregistrering med det beløb, du regner med at tjene på dine freelanceopgaver, så din trækprocent tager højde for den ekstra indkomst.

Gå til forsiden

Freelancer

Brug for HK?

Ring til os

FAGFORENING

7011 4545
Åben i dag 8.00-16.00

Lørdag Lukket
Søndag Lukket
Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-17.00

A-KASSE

7010 6789
Åben i dag 8.00-16.00

Lørdag Lukket
Søndag Lukket
Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-17.00

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Tekniske problemer

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6.00-24.00.

Brug for HK?

Ring til os

FAGFORENING

7011 4545
Åben i dag 8.00-16.00
Lørdag Lukket
Søndag Lukket
Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-17.00

A-KASSE

7010 6789
Åben i dag 8.00-16.00
Lørdag Lukket
Søndag Lukket
Mandag 8.00-17.00
Tirsdag 8.00-17.00
Onsdag 8.00-17.00
Torsdag 8.00-17.00

Skriv til os

Brug formularen her, så får du hurtigt svar.

SKRIV TIL OS

Tekniske problemer

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6.00-24.00.

Anmeld indlæg / kommentar

Skriv årsagen til din anmeldelse nedenfor

Annuller

Din anmeldelse er blevet indsendt

Tak for din hjælp.

Vi kigger på den og fjerner indlægget/kommentaren hvis vi finder det nødvendigt.

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar til indlægget

Er du sikker du vil fjerne indlæg/kommentar?

Du kan ikke genaktivere indlæg/kommentar efterledes.

DU ER IKKE LOGGET IND

Du skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.

LOG IND

Du kan logge ind i toppen under “Mit HK”.



OPRET PROFIL

Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.


Du er nu logget ud.

Log ind som medlem

Problemer med login?

For at øge sikkerheden i forbindelse med din adgangskode til Mit HK, skal du logge ind med NemID første gang, herefter kan du oprette din egen adgangskode på Mit HK.

Log ind med NemID

 Luk


Der vil blive sendt en mail eller sms med info om login

 Luk


Der er opstået en uventet fejl. Prøv evt. igen senere.

 Luk