Der er mange ting, der spiller ind for, at vi trives på vores arbejde. Det er vigtigt, at vi har en god chef, at vi har nogle opgaver, vi synes er spændende, og at vi har indflydelse på, hvad det er, vi skal lave. Det er også vigtigt, at vi har tryghed i ansættelsen og mulighed for at udvikle os.

Gode kolleger er vigtigere end en god chef

Gode kolleger er dog det, der betyder allermest. I en undersøgelse foretaget blandt HK’s medlemmer er gode kolleger det, der har absolut størst betydning for trivslen på arbejdspladsen.

Hele 72 % af de adspurgte mener, at gode kolleger har størst betydning for trivslen. På andenpladsen kommer en god chef, og på tredjepladsen kommer muligheden for indflydelse på egne opgaver.

Trivslens værste fjender

Det der til gengæld gør os trætte og kede af vores arbejde, og som skaber et dårligt arbejdsmiljø er dårlig ledelse, uklare rammer for arbejdsopgaverne og en generel dårlig stemning på arbejdspladsen.

Vær med til at skabe god trivsel på din arbejdsplads.

Deltag i 10 dage med god KollegaKarma