”Det er lidt sjovt med de små opgaver, og så bevidstgør det”, siger Inge Dølpher om de 10 dage med KollegaKarma.

”Vi gør i forvejen meget for at give hinanden en god dag. Men de 10 opgaver gør os mere bevidste om, hvor meget alle de små ting, vi gør allerede, faktisk betyder. Når en kollega gør noget godt for en, er det rart og viser, at vi betyder noget for hinanden.”

Inge Dølpher er lægesekretær i HelseHuset i Ballerup, hvor de er to lægesekretærer, to sygeplejersker og otte læger, ”så der er tryk på”.

”Jeg ved for eksempel, at når sygeplejerskerne er alene, så har de ekstra travlt. Når jeg alligevel laver frugt til mig selv, kan jeg lige så godt skære lidt mere ud og stille en lille frugtskål ned til sygeplejerskerne. Det varmer. Jeg har selv en god kollega, der er mester til at give massage i nakken og forstår, når man er lidt hængt op og har brug for at spænde af. Andre er gode til at tage morgenmad med. Vi er alle forskellige og kan vise omsorg og være gode kollegaer på mange forskellige måder.”