Apps du kan bruge til eksamensforberedelse

Den mobile revolution, app-olution eller hvad du ikke alt kan kalde det faktum, at du løber rundt med en computer i lommen, der giver dig nærmest uendelige muligheder. Uanset hvad man kalder det, så er det stensikkert at verden er blevet forandret og stadig forandres af smartphones og apps.

Med din mobil har du adgang til uendelig mængder af data, viden og netværk. Det siger sig selv, at din telefon gør det muligt, at du kan komme i kontakt med hele verden på et splitsekund, den kan fungere som radio, tv, kamera, videokamera og selvfølgelig computer.

Og selvfølgelig kan din telefon også hjælpe dig med at læse til eksamen. Det er lige præcis hvad denne artikel handler om. Her får du 6 udvalgte apps, der hjælper dig med at læse til eksamen.

Evernote
Evernote er en af de apps, der kan bruges til mange ting, den kan synce alle de informationer du har brug for – video, billeder, lyd og tekst.

Hvis du vil bruge Evernote til at læse til eksamen, så kan appen gøre livet nemmere for dig ved at gemme alle dine noter og dit studiemateriale et sted.

Appen kan synkroniseres med din computer, den kan gemme artikler, noter og webadresser. Evernote er gratis for iOS og Android enheder. Men man kan også købe en premium version, hvis det er det man ønsker.

IStudiez Pro
Appen er nem at bruge og hjælper dig med at oprette notifikationer og påmindelser om eksamener, mens den siger, at den også forbedrer din studieteknik. Den har en indbygget kalender, der giver dig overblik over aftaler og studieplaner. Du kan notere karakterer, synce den med andre enheder og sætte nyttefulde notifikationer op.

Dragon Dictation
Appen gør det en hel del nemmere og hurtigere at tage noter. Dragen Dictation genkender og transskriberer dine ord. Så hvis du nogensinde ønskede, at du kunne skrive hurtigere eller har følt at dine undervisere taler for hurtigt, så hjælper appen dig en del. Den bruger voice recognition software for, at du kan tale og få dine ord nedskrevet med det samme, og den er endda ok god til dansk. Det kræver dog stadig lidt redigering af teksten, når man har optaget noget.

Den er også meget brugbar, hvis man skulle være bagud med en opgave. Da de fleste taler en del hurtigere end de skriver. Appen tillader også at du kopierer dine noter og deler dem med andre via sociale medier eller sms. Appen er gratis for iOS

ExamTime
Appen giver dig muligheden for at oprette online mind maps, ligesom flashcards og quiz, mens du også kan gemme alle dine relevante noter.

Udover det er der også en række andre tools, der skal hjælpe dig med at forbedre din indlæring, så som at overholde deadlines.

Dropbox
Det kommer nok ikke som et særligt nyt tool for de fleste, men hvis du har en læsegruppe, så er Dropbox en oplagt mulighed for at dele dokumenter og noter.

Exam Countdown
Det her er en must have app til alle, der har flere end en eksamen. Den er simpel, man kan indstille den til dansk og der er ingen irriterende ”in app tilbud”.

God læse lyst.

Apps du kan bruge til eksamensforberedelse

BLIV KLOGERE PÅ DINE STYRKER

Ved du godt, hvor meget du har at byde på? Både under din uddannelse – og på andre områder. Vi hjælper dig med at blive bevidst om dine styrker. Og vi glæder os til at blive klogere på dem, for så kan vi nemlig hjælpe dig endnu bedre – både mens du studerer og bagefter. Så tjek dine styrker nu – det tager kun et par minutter.

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK