SEX, SØVN OG SNACKS

Du har brug for, at både din hjerne og din krop er i topform, når du skal til eksamen. Og det betyder ikke så lidt, at du er god ved dig selv i dagene op til prøven.

Mindre stress med sex

God sex er altid godt for dig – især når du står over for en stresset situation. For når du har sex, sænker du dit blodtryk, og din krop frigør nogle hormoner, som får dig til at slappe bedre af. Sex får dig også til at sove godt om natten, og søvn er jo også vigtigt. Har du ikke en at dele dyne med, kan en frisk løbetur eller andet motion også gøre det.

Gode snacks til din hjerne

Rittersport, Faxe Kondi og pizza er lækkert, men det holder ikke helt i længden. Og du tænker altså ikke hurtigere, fordi du spiser meget sukker. I stedet risikerer du at brænde sammen, fordi dit blodsukker går bananas. For at holde din hjerne skarp og din krop frisk skal du hellere gå amok med fuldkornsspaghetti, gulerødder og frikadeller. Du har nemlig brug for fibre, grønt, proteiner og sundt fedt. Selvfølgelig skal der også være plads til lidt usundt, men brug det som små belønninger og ikke hovedmåltider. Fx når du har skrevet nogle virkelig gode noter ned, eller når din eksamen er overstået.

Sov godt

Det er vigtigt, at du har en god søvnrytme. For du bliver nemmere stresset og træt, hvis du sover dårligt om natten. Og omvendt – hvis du er stresset om dagen, går det ud over nattesøvnen. Eksperterne anbefaler 7,5 time hver nat og gerne nogenlunde det samme søvnmønster i weekenden som i hverdagen. Hvis du endda har lidt sex og ikke har spist for meget sukker, inden du går i seng – så skal du nok sove godt.

BLIV KLOGERE PÅ DINE STYRKER

Ved du godt, hvor meget du har at byde på? Både under din uddannelse – og på andre områder. Vi hjælper dig med at blive bevidst om dine styrker. Og vi glæder os til at blive klogere på dem, for så kan vi nemlig hjælpe dig endnu bedre – både mens du studerer og bagefter. Så tjek dine styrker nu – det tager kun et par minutter.

Åbningstid: Åben i dag 08-16

Åbningstid: Åben i dag 08-16