Billige bøger til studiet

Bøger til studiet er nødvendige – og de koster kassen. Du kan spare noget af SU’en ved at følge nogle af rådene her.

Køb brugte bøger

Mange studerende sælger der bøger, når de er færdige med at bruge dem. Måske her I et netværk på dit uddannelsessted, hvor der formidles salg. Ellers nogle af de her netsider. Nogle af dem viser også ny-prisen, så du kan sammenligne.

Pensum.dk

Bookcase.dk

Bogbasen.dk

Køb på nettet

Du kan ofte finde bøgerne billigere på nettet. Om ikke andet er det nemt og hurtigt at tjekke priserne, når du kan gøre det foran skærmen. Du kan tjekke prisen på bøgerne flere steder på en gang på:

Bogpriser.dk

Gå sammen om køb

Køber man mange bøger, skal man have rabat. Prøv at slå jer sammen på studiet om en større bestilling og kontakt så forlagene for at få en god pris.

Download e-bøger

De fleste e-bøger er lidt billigere end printudgaver. Er du heldig og kan du leve med et par reklamer i bøgerne, kan du være heldig at finde gratis e-bøger:

Hos Saxo.com

Bookboon.com

Lån bøger

Det koster 0 kr. at låne bøger på biblioteket – så billigere fås det ikke. Til gengæld kræver det virkelig god planlægning med bestillingen, hvis du skal sikre dig, at du kan låne bøgerne præcis, når du skal bruge dem.

BLIV KLOGERE PÅ DINE STYRKER

Ved du godt, hvor meget du har at byde på? Både under din uddannelse – og på andre områder. Vi hjælper dig med at blive bevidst om dine styrker. Og vi glæder os til at blive klogere på dem, for så kan vi nemlig hjælpe dig endnu bedre – både mens du studerer og bagefter. Så tjek dine styrker nu – det tager kun et par minutter.

Åbningstid: Lukket i dag

Åbningstid: Lukket i dag