tema:  attraktive arbejdspladser til hk'ere i alle faser af arbejdslivet

Kongressens tema handler om, hvordan vi kan sikre attraktive arbejdspladser til HK’ere i alle faser af arbejdslivet – bl.a. nyuddannede, børnefamilier, den erfarne gruppe og seniorerne.

Vi skal arbejde os ind på en fælles forståelse af, hvad de mest afgørende elementer er for en attraktiv arbejdsplads, og hvilke udfordringer vi står over for i hverdagen.

Vi indleder temaet med en paneldiskussion, hvor vi har repræsentanter fra arbejdsgiverne, ekspertsiden og vores egen lønmodtagerside.

• Per Bennetsen, regionsdirektør i Region Sjælland
  • Steen Christiansen, næstformand i KLs lønudvalg og borgmester i Albertslund Kommune
  • Marianne Levinsen, forskningschef i Center for Fremtidsforskning
  • Bodil Otto, sektorformand i HK Kommunal

Huxi Bach, radio- og tv-vært, vil være moderator på debatten, og der vil også være input fra medlemmer.

Herefter skal alle kongresdelegerede i arbejdstøjet. I mindre grupper skal vi have så mange ideer og synspunkter på bordet som muligt. Vi skal tale om behov og værdier, så vi får en fælles forståelse for de udfordringer, der ligger, og forhåbentlig nogle gode bud på redskaber, som vi hver især kan tage med hjem fra kongressen og omsætte til handling på de enkelte arbejdspladser.

En attraktiv arbejdsplads rummer fleksibilitet og følelsen af at gøre en forskel

Hvad er egentlig den gode og attraktive arbejdsplads? Hvad betyder noget i de enkelte livsfaser? Vi har sat tre HK’ere stævne for at høre deres bud på, hvad der for dem gør en arbejdsplads attraktiv.

Læs tema om attraktive arbejdspladser fra Kommunalbladet som inspiration inden kongrestemaet

Hør 4 HK'ere fortælle om attraktive arbejdspladser