MitID virker ikke. Hvad gør jeg?
Hvis du prøver at logge ind med en Apple enhed, skal du først prøve at rydde din historik. Sådan gør du:
Gå ind i Indstillinger
Vælg Safari
Ryd historik – webstedsdata
Hvis det ikke hjælper, skal du kontakte supporten hos MitID, da HK desværre ikke kan hjælpe dig i den situation.
Få support hos MitID
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge MitID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med MitID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med MitID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med MitID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit MitID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
Du har pligt til at bruge digital kommunikation, men i enkelte særlige tilfælde kan du blive fritaget, se herunder.
Pligten indebærer, at vi lægger breve, dokumenter mv. i din digitale postkasse på HK.DK.
Det kan have konsekvenser for dine rettigheder efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., hvis du ikke dagligt læser din digitale post fra os.
En digital meddelelse anses for at være kommet frem, når den er tilgængelig for dig på HK.DK.
Mulighed for fritagelse
Du kan blive fritaget for at kommunikere digitalt med os, hvis mindst en af disse fritagelsesgrunde gælder for dig:
1) Kognitiv funktionsnedsættelse, hvor funktionsnedsættelsen hindrer dig i at kommunikere digitalt med os.
2) Fysisk funktionsnedsættelse, hvor funktionsnedsættelsen hindrer dig i at kommunikere digitalt med os.
3) Manglende adgang til computer med internetforbindelse i dit eget hjem eller manglende adgang til at bruge en computer.
4) Du er registreret i Det Centrale Personregister (CPR) som udrejst af Danmark.
5) Du er ikke længere registreret med fast bopæl eller fast opholdssted se CPR-lovens § 6, stk. 1 og 2, men er registreret uden fast bopæl i se CPR-lovens § 6, stk. 4.
6) Sproglige barrierer i form af manglende beherskelse af dansk, der gør det svært at kommunikere digitalt med os.
7) Praktiske vanskeligheder med at skaffe eller bruge den digitale signatur, som vi benytter, fordi du opholder dig eller har bopæl uden for Danmark
8) Din bopæl er i et område, hvor der ikke er adgang til en bredbåndsforbindelse med en beregnet downstreamhastighed på mindst 512 kbit/s.
9) Du er midlertidigt afskåret fra adgang til computer med internetforbindelse på grund af ophold på hospital, plejehjem, indsættelse i fængsel mv.
Du kan få en ansøgning om fritagelse hos borgerservice. Send en kopi af den underskrevne fritagelse til os.
Husk, at du altid kan kontakte os på 7010 6789, hvis du har spørgsmål eller ønsker hjælp til digital kommunikation.
Se reglerne om digital kommunikation i Beskæftigelsesministeriets bekendtgørelse nr. 1644 af 27. december 2013 om digital kommunikation i arbejdsløshedsforsikringen
Log ind med MitID
Du kan altid bruge dit MitID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit MitID