Mit NemID virker ikke
Så skal du kontakte NemIDs support for hjælp .
Generelt skal du altid kontakte NemID, hvis du har problemer med dit NemID.
Tjek fx NemID support og kontakt
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med NemID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med NemID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med NemID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med NemID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit NemID?
Ja, det kan du godt.
Digital kommunikation
Du har pligt til at bruge digital kommunikation, men i enkelte særlige tilfælde kan du blive fritaget, se herunder.
Pligten indebærer, at vi lægger breve, dokumenter mv. i din digitale postkasse på HK.DK.
Det kan have konsekvenser for dine rettigheder efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., hvis du ikke dagligt læser din digitale post fra os.
En digital meddelelse anses for at være kommet frem, når den er tilgængelig for dig på HK.DK.
Mulighed for fritagelse
Du kan blive fritaget for at kommunikere digitalt med os, hvis mindst en af disse fritagelsesgrunde gælder for dig:
1) Kognitiv funktionsnedsættelse, hvor funktionsnedsættelsen hindrer dig i at kommunikere digitalt med os.
2) Fysisk funktionsnedsættelse, hvor funktionsnedsættelsen hindrer dig i at kommunikere digitalt med os.
3) Manglende adgang til computer med internetforbindelse i dit eget hjem eller manglende adgang til at bruge en computer.
4) Du er registreret i Det Centrale Personregister (CPR) som udrejst af Danmark.
5) Du er ikke længere registreret med fast bopæl eller fast opholdssted rel="noopener noreferrer" i CPR, se CPR-lovens § 6, stk. 1 og 2, men er registreret rel="noopener noreferrer" uden fast bopæl rel="noopener noreferrer" i CPR, se CPR-lovens § 6, stk. 4.
6) Sproglige barrierer i form af manglende beherskelse af dansk, der gør det svært at kommunikere digitalt med os.
7) Praktiske vanskeligheder med at skaffe eller bruge den digitale signatur, som vi benytter, fordi du opholder dig eller har bopæl uden for Danmark
8) Din bopæl er i et område, hvor der ikke er adgang til en bredbåndsforbindelse med en beregnet downstreamhastighed på mindst 512 kbit/s.
9) Du er midlertidigt afskåret fra adgang til computer med internetforbindelse på grund af ophold på hospital, plejehjem, indsættelse i fængsel mv.
Du kan få en ansøgning om fritagelse hos borgerservice. Send en kopi af den underskrevne fritagelse til os.
Husk, at du altid kan kontakte os på 7010 6789, hvis du har spørgsmål eller ønsker hjælp til digital kommunikation.
Se reglerne om digital kommunikation i Beskæftigelsesministeriets bekendtgørelse nr. 1644 af 27. december 2013 om digital kommunikation i arbejdsløshedsforsikringenDu skal være logget ind for at udføre den ønskede handling.
Hvis ikke du er medlem, kan du oprette en profil ved at bruge dit facebook login.
Log ind med NemID
Du kan altid bruge dit NemID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit NemID
Log ind med CPR nr. og adgangskode
Hvis du har oprettet en adgangskode til HK, kan du logge ind med CPR nr. og adgangskode lige her.
Problemer med login?
For at øge sikkerheden i forbindelse med din adgangskode til Mit HK, skal du logge ind med NemID første gang, herefter kan du oprette din egen adgangskode på Mit HK.