MitID virker ikke. Hvad gør jeg?
Så skal du kontakte supporten hos MitID, da HK desværre ikke kan hjælpe dig i den situation.
Få support hos MitID
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du lave din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge MitID?
Ja, det kan du godt.
Min HK-adgangskode virker ikke (er blevet låst)
Det er kun dig selv, der kan oprette en HK-adgangskode. Hvis din adgang er låst, skal du logge ind med MitID og herefter selv oprette din HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Jeg har glemt min HK-adgangskode
Log ind med MitID, hvorefter du kan oprette en ny HK-adgangskode under 'Ny adgangskode' på Mit HK.
Det er første gang, jeg logger på Mit HK
Så har du ikke en HK-adgangskode endnu. Du skal først logge ind med MitID, og herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Skal jeg altid logge ind med MitID?
Nej, kun første gang du logger på Mit HK. Herefter kan du oprette din egen HK-adgangskode.
Kan jeg nøjes med at bruge mit MitID?
Ja, det kan du godt.
Jeg har tekniske problemer med at logge ind
Oplever du tekniske problemer med at logge ind, kan du ringe på: 4437 1563 i åbningstiden, som er 6.00-24.00
Inden du klager til klagenævnet, skal du først udnytte alle andre klagemuligheder i HK.
Hvis du føler dig dårligt behandlet af HK, kan du ikke klage direkte til klagenævnet. Som det også gælder for fx Folketingets Ombudsmand, skal du først udnytte alle andre klagemuligheder.
Du skal derfor i første omgang klage til den medarbejder, der har behandlet din sag. Hvis det ikke fører til et resultat, du kan acceptere, kan du klage til din afdelings bestyrelse.
Hvis du stadig ikke føler, at sagen er løst korrekt af medarbejderen og din afdelings bestyrelse, kan du klage til HK's Klagenævn. Du skal udfylde et journalark til klagenævnet og sende en skriftlig klage med. Du finder journalarket her. Du kan udfylde arket på skærmen, men du skal printe det ud og indsende det sammen med den skriftlige klage.
Indsend journalark og den skriftlige klage til:
HK's Klagenævn
Weidekampsgade 8
Postboks 470
0900 København C
Tlf. 70 11 45 45
klagenaevnet@hk.dk
Klagenævnet kan ikke behandle klager over politiske afgørelser, afgørelser i a-kassesager eller medlemstilbud som ferierejser eller forsikring, og Klagenævnet har ingen forpligtelse til at behandle klager, der indgives mere end et år efter, at en sag er afsluttet.
HK's klagenævn blev oprettet i 1994, og er medlemmernes garanti for, at en klage over HK's afgørelser bliver behandlet uvildigt. Juraprofessor Eva Smith er formand for klagenævnet.
HK's klagenævn har til opgave at behandle:
Nævnsmedlem | Repræsenterer |
Eva Smith | Klagenævnsformand |
Mariane Hvestendahl | HK Hovedstaden |
Ilse Asmussen | HK Sjælland |
Birte Arildsen | HK Midt |
Johanne Larsen | HK Sydjylland |
Gitte Rahbek | HK MidtVest |
Ina Djurtoft | HK Østjylland |
Lene Colding Bundgaard | HK Nordjylland |
HK's Klagenævn kan påpege fejl i sagsbehandlingen, undervisningen eller kurset og give klageren ret. Nævnet kan selvfølgelig også konstatere, at der ikke er grund til kritik.
Men klagenævnet kan ikke ændre en afgørelse eller kræve en sag genoptaget. Det kan heller ikke bestemme, at der skal udbetales en kompensation, selv om nævnet mener, at der er sket en fejl, som har kostet medlemmet penge.
De HK-afdelinger, der modtager kritik fra klagenævnet, skal altså selv afgøre, hvilke følger kritikken får. Om den vil ændre i procedurer eller følge en opfordring til at betale kompensationen.
HK's Klagenævn kan også tage generelle og principielle sager op til undersøgelse.
Du kan læse klagenævnets beretninger herunder:
Log ind med MitID
Du kan altid bruge dit MitID til at logge ind på HK.dk. Hvis det er første gang du logger ind, skal du altid bruge dit MitID