Login med NemID på Mit HK virker ikke

Adgangen med NemID til Mit HK har en teknisk fejl. Du kan derfor kun logge ind med adgangskode, indtil problemet er løst. Vi beklager ulejligheden.

LIGELØNSBEREGNER

Får du lige løn for lige arbejde?

Med HK's Ligelønsberegner kan du se forskellen på mænd og kvinders løn. Der er 289 arbejdsfunktioner. I 262 (90,7 %) af tilfældene tjener mænd mere end kvinder.

Ligelønsberegneren kan give dig et fingerpeg om, hvorvidt det område, du arbejder indenfor, er præget af store eller små lønforskelle. Men beregneren kan ikke give dig svar på, om du er udsat for uligeløn. Det svar skal findes på din arbejdsplads, som modtager en kønsopdelt lønstatistik fra Danmarks Statistik, som tillidsrepræsentanten har krav på at få udleveret, hvis virksomheden er omfattet af lovens statistikforpligtelser.

LIGELØNSBEREGNER

INDTAST EN JOBBESKRIVELSE OG SE, HVOR STOR FORSKELLEN ER I TIMELØN I DIT ELLER ANDRE JOB.

KVINDER TJENER I GENNEMSNIT

0 KR.

MÆND TJENER I GENNEMSNIT

0 KR.

Om ligelønsberegneren
Beregneren bruger arbejdsfunktioner og gennemsnitstal for timelønninger for lønmodtagere uden ledelsesansvar fra Danmarks Statistik. Den viste timeløn er den såkaldte standardberegnede timefortjeneste for 2019, som ifølge Danmarks Statistik er det løngreb, som kommer tættest på den løn, der er aftalt mellem arbejdsgiver og lønmodtager.

(Kilde: Danmarks Statistik og Politik og Presse)

Problemer med login?

Log ind med NemID