Følger din arbejdsgiver overenskomsten? Godt spørgsmål, og det er ikke en selvfølge, at der kan svares JA, selv om din arbejdsgiver har skrevet under på den.

Nogle arbejdsgivere følger ikke den overenskomst, de selv har tilsluttet sig, og det kan gå ud over dine rettigheder og din pengepung.

Vi ser desværre, at du som HK-medlem nogle gange mangler at få indsat penge på fritvalgskontoen. Måske har du ikke fået den rigtige procentsats i pension eller slet ingen pensionsindbetaling.

Måske er du som medlem ikke klar over, at du faktisk er omfattet af en overenskomst og dermed de goder og rettigheder, som den giver. Det er derfor en god ide at tjekke, om du får det, du er berettiget til, og du kan selv gøre det på Mit HK

Du begynder med at se efter, om du står med den korrekte arbejdsgiver. Denne oplysning skal du selv ændre, når du skifter arbejdsgiver. Når du har sikret dig, at du står korrekt, kan du se hvilken overenskomst, du er omfattet af. Du har også mulighed for at downloade overenskomsten, så du kan nærlæse den.

Screen dump af overenskomst-side på hk.dk